title
کد خبر: 218125
00
علت بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون ممکن است هم ریشه ژنتیکی و هم ریشه محیطی داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، علت دقیق بیماری پارکینسون ناشناخته است. این بیماری ممکن است هم ریشه ژنتیکی و هم ریشه محیطی داشته باشد. علاوه بر این، به عقیده برخی دانشمندان، ممکن است که پارکینسون در اثر ویروس نیز به وجود بیاید.

در مغز افراد مبتلا به پارکینسون، همچنین پروتئین‌های غیر طبیعی به نام «اجسام لویی» نیز یافت شده است. البته، هنوز دانشمندان نمی‌دانند که این پروتئین‌های غیر طبیعی چه نقشی در پارکینسون دارند اما ممکن است که با گسترش پارکینسون مرتبط باشند.

در حالی که علت شناخته شده‌ای برای پارکینسون وجود ندارد، اما تحقیقات عواملی را شناسایی کرده‌اند که ممکن است با این بیماری ارتباط داشته‌ باشند.

جنسیت: مردان یک و نیم برابر بیشتر از زنان در خطر ابتلا به پارکینسون وجود دارند.

نژاد: با توجه به منبع تحقیقاتی، پارکینسون در سفید پوستان در مقایسه با افراد سیاه پوست یا آسیایی بیشتر شایع است. دلیل این تفاوت همچنین ممکن است که به موقعیت جغرافیایی افراد برگردد.

سن: پارکینسون معمولا بین 50 تا 60 سال در بیشتر بیماران ظاهر خواهد شد و پارکینسون در جوانان چندان شایع نیست. در واقع، تنها چهار درصد موارد پارکینسون در افراد زیر 40 سال رخ می‌دهد.

سابقه خانوادگی: افرادی که اعضای خانواده نزدیک آن‌ها بیماری پارکینسون دارند، بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

سموم: قرار گرفتن در معرض سموم خاص ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

آسیب سر: احتمال مبتلا شدن به پارکینسون در افرادی که آسیب‌های سر را تجربه می‌کنند نسبت به سایر افراد بیشتر است.
در حال حاضر، محققان کماکان برای پیدا کردن علت دقیق پارکینسون تلاش می‌کنند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز