title
کد خبر: 217158
00
معاون وزارت بهداشت تأکید کرد:
 لزوم گنجاندن سلامت معنوی در آموزش های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مد نظر قرار دهیم.  

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد صبح امروز (پنجشنبه) در نشست هم‌اندیشی علمی سلامت معنوی در مرکز همایش های بین‌المللی رازی، با بیان این که آخرین تعریف سلامت از نظر سازمان بهداشت جهانی که در اجلاس سی و ششم سالیانه  WHO مطرح شد در ابعاد جسم، روان و اجتماع بود  و بعد چهارم را سلامت معنوی اعلام کردند، افزود: اما ما معتقد بر سلامت معنوی اسلامی هستیم. زیرا معنویت اسلامی با معنویت علوم مادی متفاوت است. 
 
وی افزود: سلامت معنوی و روان با هم ارتباط دارد اما سلامت معنوی اصالت دارد. سلامت معنوی اسلامی را باید در آموزش‌های علوم پزشکی با نظر متخصصان مد نظر قرار دهیم.
 
 معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه افزود: ما در دیدگاه اسلامی اصالت را به سلامت معنوی می دهیم هیچ دینی مانند اسلام نیست که تعادل کامل در ابعاد سلامت داشته باشد. علیرغم اصالت سلامت معنوی در اسلام، سلامت در سایر ابعاد مهم شمرده شده تا حدی که اگر مسیر سلامت معنوی صدمه ای به سایر ابعاد وارد نماید ملاحظات و شرایطی خاص را در نظر میگیرد. یعنی ارتقای سلامت معنوی در طول سایر ابعاد سلامت هست و نه در عرض آنها. 
 
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: سلامت معنوی ارتباطی کامل با روح دارد و چون ابعاد روح نیز گسترده است باید از نظر متخصصان در حوزه‌های علمیه استفاده کرد. 
 
دکتر باقری‌فرد ضمن تاکید بر ضرورت توجه به سلامت معنوی در آموزش‌های علوم پزشکی، تصریح کرد: باید این آموزش‌ها در طول دوران تحصیل مورد توجه قرار گیرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز