title
کد خبر: 216878
00
خبری خوب برای تنبل ها؛ این ورزش راحت استرس و اضطراب روانی اجتماعی را رفع می کند

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، یک تمرین ورزشی مجازی مزایای شدید شناختی و عصبی ایجاد کرده و می تواند استرس و اضطراب روانی اجتماعی را نیز کاهش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان مرکز تحقیقات پیری هوشمند دانشگاه توهوکو (IDAC) دریافتند که فعالیت بدنی به سلامت کلی کمک می کند، اما برای برخی بیماران و افرادی مانند بیماران عصبی، افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند و بیماران بستری در بیمارستان، ورزش فیزیکی امکان پذیر نیست یا حتی خیلی خطرناک است. با این حال، اگر ورزش  با استفاده از واقعیت مجازی فراگیر (IVR) انجام شود می تواند اثرات مشابهی ایجاد کند.

بنابراین تلفن همراه می تواند به عنوان وسیله بالقوه ای برای ورزش برای اهداف بالینی، توجه جامعه دانشگاهی را به خود جلب کند زیرا به کاربر اجازه می دهد تا دنیای مجازی را از طریق یک بدن مجازی تجربه کند.

در مطالعات قبلی محققان دریافتند که نگاه کردن به یک بدن مجازی متحرک، تغییرات فیزیولوژیکی را القا می کند. حتی اگر شرکت کنندگان ثابت باشند، ضربان قلب به طور منسجم با حرکات مجازی افزایش یا کاهش می یابد. در نتیجه، پس از فعالیت بدنی، مزایای حاد شناختی و عصبی، درست مانند آنچه در واقعیت اتفاق می افتد، رخ می دهد. در مطالعه حاضر، محققان تأثیر بر استرس را بررسی کردند و نکته مثبت دیگری به تأثیرات مفید ورزش مجازی اضافه کردند. سوژه های جوان سالم در حالی که یک جا نشسته بودند، یک ورزش مجازی را تجربه کرده و توهم مالکیت بر حرکات را ایجاد کردند. 
شخص در حالت مجازی به مدت ۳۰ دقیقه با سرعت ۶.۴ کیلومتر در ساعت دوید. قبل و بعد از ورزش مجازی، محققان میزان استرس روانی-اجتماعی شرکت کنندگان را با اندازه گیری آلفا آمیلاز بزاقی که یک نشانگر حیاتی است که سطوح استرس عصبی غدد درون ریز را نشان می دهد، ارزیابی کردند.

 نتایج آزمایش نشان داد کاهش استرس روانی اجتماعی و سطوح پایین ‌تر اضطراب پس از تمرین مجازی، قابل مقایسه با آنچه پس از تمرین واقعی اتفاق می ‌افتد، است.

پروفسور دلیلا بورین (Dalila Burin) که این مطالعه را توسعه داده است، می گوید: استرس روانی-اجتماعی نشان دهنده استرس تجربه شده در موقعیت های اجتماعی مانند قضاوت شدن و طرد شدن است. در حالی که میزان متوسط قرار گرفتن در معرض استرس ممکن است مفید باشد، مواجهه مکرر و افزایش یافته می تواند برای سلامتی مضر باشد. به گفته محققان، این نوع ورزش مجازی نمایانگر مرزهای جدیدی در فعالیت بدنی به ویژه در کشورهایی مانند ژاپن است که در آن جمعیت سالخورده بسیاری وجود دارد. 
شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Environmental Research and Public Health منتشر شده است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز