title
کد خبر: 216777
00
اعترافات راننده‌ای که باعث مرگ دختر 2 ساله شد

راننده اتوبوس گفت: هنوز هم باورم نمی‌شود که باعث مرگ یک کودک شده‌ام. خیلی عذاب وجدان دارم.

به گزارش بهداشت نیوز، عذاب وجدان دارد. هنوز هم باورش نمی‌شود که کارش منجر به مرگ یک کودک شده است. نمی‌داند چه بگوید. گرمای آن روز او را عصبی کرده و باعث شده بود وقتی خودروی اورژانس را مقابل خود دید، چرخ‌هایش را پنچر کند! راننده عصبانی حالا دستگیر شده و هنوز مشخص نیست که چه حکمی در انتظارش است. این در حالی است که هنوز کسی در این پرونده شکایتی مطرح نکرده است.

به گزارش شهروند؛ روز سه‌شنبه، 24 خرداد ماه بود که این حادثه تلخ رخ داد. وقتی خانواده‌ای با اورژانس تماس گرفتند و درخواست آمبولانس برای کودک بیمار خود کردند، خودروی اورژانس بلافاصله در محل حاضر شد، اما هنگام انتقال این کودک بیمار متوجه چرخ‌های پنچر ماشین شدند. این کودک جان باخت و یکی از حادثه‌های تلخ در تهران رقم خورد.

علی صالحی، دادستان تهران در تشریح جزییات این ماجرا گفت: «بنا بر گزارش اورژانس تهران، روز سه‌شنبه، ۲۴ خرداد به دلیل شرایط ترافیکی خیابان شهید بهشتی و نبود جای پارک مناسب و حال وخیم دختربچه‌ای دو ساله که در مطب پزشک دچار مشکل تنفسی شده بود، نیروهای اورژانس به ناچار برای نجات جان بیمار، آمبولانس را در خط ویژه پارک کردند. آنها پس از عملیات احیا، قصد انتقال کودک مورد نظر را داشتند که متوجه شدند دو عدد از چرخ‌های آمبولانس توسط فردی ناشناس، آسیب دیده و بادهای لاستیک آن خالی شده است. در ادامه، نیروهای اورژانس درخواست حضور آمبولانس دیگری دادند. آمبولانس دوم هم در محل حاضر شد، اما طولانی شدن روند انتقال به‌ دلیل اتفاق به‌ وجود آمده باعث وخامت مجدد حال کودک شد. این دختربچه دوساله جان خود را از دست داد و از نیروهای اورژانس نیز کمکی برنیامد.»

بازداشت در خانی‌آباد
وی ادامه داد: «به محض اطلاع از موضوع و با توجه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و مشخص شدن نحوه پنچر کردن لاستیک‌های آمبولانس، شناسایی و دستگیری فرد خاطی در دستور کار دادستانی تهران و دادسرای جنایی قرار گرفت. پس از بررسی‌های لازم طی عملیاتی متهم در خانه خود در خانی‌آباد دستگیر شد. این متهم که راننده اتوبوس است با صدور قرار تامین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و جسد دختربچه دو ساله هم برای تعیین علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شده است. تحقیقات در خصوص این پرونده در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.»

هنوز هم باورم نمی‌شود
راننده اتوبوس تحت بازجویی قرار گرفت. وی که از این ماجرا به شدت شوکه شده است، در اظهاراتش گفت: «هنوز هم باورم نمی‌شود که باعث مرگ یک کودک شده‌ام. خیلی عذاب وجدان دارم. آن روز من کلی کار کرده بودم، خسته بودم، از طرفی گرمای هوا نیز مرا کلافه کرده بود. برای همین وقتی دیدم که خودروی اورژانس در خط ویژه پارک شده است، چرخ‌هایش را پنچر کردم، اما هرگز تصورش را هم نمی‌کردم که باعث مرگ کسی شوم. خیلی عذاب وجدان دارم. حال و روز خوبی ندارم. قصدم این نبود که باعث مرگ کسی شوم، فقط خیلی عصبانی و کلافه بودم. حالا که فهمیده‌ام کودکی جان باخته، به شدت ناراحتم.»

با این اعترافات، در حال حاضر تجسس‌ها در این‌خصوص در دادسرای جنایی پایتخت همچنان ادامه دارد. در صورتی که اورژانس و خانواده کودک شکایت کنند، برای این راننده اتوبوس اتهام تخریب، قتل شبه‌عمد و اخلال در نظم عمومی در نظر گرفته می‌شود. البته این در صورتی است که شکایتی مطرح شود، ولی هنوز شکایتی در این‌خصوص ثبت نشده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز