title
کد خبر: 216488
00
هشدار شنا ممنوع را جدی بگیرید

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: قسمت هایی از ساحل رودخانه دز که با تابلوی "شنا کردن ممنوع" مشخص گردیده است ، محل مناسبی برای شنا نیست و از شهروندان محترم تقاضا می شود از شنا کردن در محل های ممنوعه جداً خودداری نمایند.

به گزارش بهداشت نیوز ، رضا معمارزاده روز شنبه ۲۱ خردادماه در گفتگو با برخی از رسانه های محلی اظهار کرد: غرق شدگی در رودخانه از جمله حوادث تلخی است که متاسفانه هر ساله با شروع فصل گرما و حضور گردشگران در حاشیه رودخانه دز رقم خواهد خورد.

معمارزاده خاطرنشان کرد: بی اعتنایی برخی از گردشگران به تابلو های هشدار شنا ممنوع و عدم آشنایی با نقاط پر خطر رودخانه دز از جمله عواملی است که موجب می شود برخی از گردشگران را به کام مرگ بکشاند.

وی ضمن اشاره به تعداد غرق شدگان در سالی که گذشت ، افزود: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ شاهد غرق شدن ۲۴ نفر از هم میهنان عزیزمان در رودخانه دز بودیم و بر این اساس همه ساله با شروع فصل گرما اقدامات آموزشی و پیشگیراننده ای نظیر تهیه کلیپ‌های مرتبط با خطرات شنا در رودخانه ، نشر مخاطرات شنا در خبرگزاری‌ها و مصاحبه با رادیو توسط این مرکز و سازمان های همکار انجام می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول ادامه داد: توجه هرچه بیشتر شهروندان محترم به تابلو ها و علائم هشدار دهنده نصب شده در مناطق شنا ممنوع ، می‌تواند موجب کاهش چشمگیر آمار حوادث دلخراش و جبران ناپذیر این چنینی شود.

رضا معمارزاده در پایان افزود: محل های ممنوعه‌ی شنا توسط کارشناسان خبره سازمان های ذی ربط تعیین و این محل‌ها مکانی بسیار خطرناک حتی برای شناگران ماهر می باشد ، لذا لازم است تا همه شهروندان به این مسأله توجه ویژه‌ای داشته باشند و تحت هیچ شرایطی این محل های نا ایمن را برای شنا انتخاب نکنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز