title
کد خبر: 216464
00
استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی  چه بلایی سرتان می آورد

فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی به افراد توصیه کرد با مدیریت زمان استفاده از موبایل و تبلت از بروز مشکلات چشمی پیشگیری کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد مهدی صدوقی فوق تخصص چشم پزشکی و معاون آموزشی دانشگاه ضمن بیان این مطلب گفت: استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامت چشم ایجاد کند.

وی با اشاره به افزایش استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل و تبلیت و نظیر آن در دوران کرونا یادآور شد که تداوم این کار می تواند باعث ایجاد نزدیک بینی شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: در عصر حاضر نمی‌توان از افراد انتظار داشت که از تکنولوژی‌های نوین استفاده نکند، اما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان زمان استفاده از موبایل و تبلت و وسایل نظیر آن را مدیریت کرد و زمان مناسبی را برای استراحت چشم تعیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده بیش از حد از موبایل و لب تاپ و وسایلی نظیر آنها علاوه بر نزدیک بینی می تواند منجر به بروز خشکی چشم ‌شود.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه زمانی که افراد به مانیتور و موبایل خیره می‌شوند به صورت غیرارادی تعداد پلک زدن وی کمتر می‌شود بنابراین اشک در سطح چشم کمتر پخش می‌شود.

این فلوشیپ قرنیه به افراد توصیه کرد هنگام کار با وسایل الکترونیکی هر ۲۰ دقیقه به مدت چند ثانیه یا یک دقیقه چشم‌ها را ببندند و به چشم خود استراحت دهند تا از بروز عوراض چشمی ناشی از استفاده از این وسایل جلوگیری شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز