title
کد خبر: 216347
00
ایمن‌سازی بیمارستان‌ها به معنای پلمب و توقف کار است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مراکز درمانی وجود ندارد، گفت: متاسفانه مالکان برای ایمن سازی یا اطلاعی از روند مقاوم‌سازی ندارند و موضوع را بزرگ‌نمایی کرده و یا تصور می‌کنند ایمن‌سازی به معنای پلمب و توقف کار است در حالی که طرح ایمن سازی مرحله ای، واحد به واحد و بخش به بخش است و به این نحو نیست که فعالیت مراکز به طور کلی تعطیل شود.

به گزارش بهداشت نیوز، اقبال شاکری در مورد فرسودگی بیمارستان ها و مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌های بخش خصوصی از منظر ایمنی حریق مورد بررسی قرار گرفته و رتبه بندی و دسته‌بندی شده‌اند و در این رابطه وزارت بهداشت به عنوان مرجع قانونی بیمارستان‌ها و شهرداری ها، وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران مسئول ایمن سازی و مقاوم سازی هستند و باید گزارشی که در مورد ایمنی بیمارستان ها ارائه شده را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: آتش نشانی آمار بیمارستان ها و مراکز درمانی فرسوده را دارد بنابراین در این رابطه هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و بی توجهی به اخطارها ناشی از ترک فعل دستگاه هایی است که به وظایف خود توجه نمی کند البته ممکن است ناشی از کاستی های قانونی هم باشد که نیاز است خلاء های قانونی به مجلس اعلام تا رفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: طی روزهای اخیر نشستی در این خصوص برگزار شده و برای بیمارستان‌ها و اماکن فرسوده باید از منظر حریق طرح ایمن‌سازی تدوین و ارائه شود و این موضوع به هیچ وجه کار پیچیده‌ای نیست و اگر بخواهیم از منظر دیگر ایمنی مراکز درمانی را مورد بررسی قرار دهیم وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران باید ورود کنند.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: رئیس جمهور به وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها دستور و ماموریت داد تا ساختمان‌های ساخته شده ناایمن و در معرض آسیب را شناسایی و معرفی کنند تا اقدامات لازم برای مقاوم سازی، تخلیه یا تخریب آنها توسط صاحبان آن ساختمان‌ها انجام شود بنابراین در این رابطه می طلبد معاون اول رئیس جمهور با ورود به این موضوع از نظام مهندسی خواستار تدوین و ارائه طرح کلان ایمن سازی ساختمان شود.

شاکری یادآور شد: اگر بیمارستان‌ها برای ایمن‌سازی و مقاوم سازی نیاز به بودجه و کمک مالی داشته باشند باید وام کم بهره یا بدون بهره در اختیارشان قرار گیرد اما متاسفانه به این موضوع ورود نمی‌کنند و بی تفاوت از کنارش می‌گذرند.

عزم جدی برای ایمن سازی و مقاوم سازی مراکز درمانی وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه عزم جدی برای ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی مراکز درمانی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه مالکان برای ایمن سازی یا اطلاعی از روند مقاوم‌سازی ندارند و موضوع را بزرگ‌نمایی کرده و یا تصور می‌کنند ایمن‌سازی به معنای پلمب و توقف کار است در حالی که طرح ایمن سازی مرحله ای، واحد به واحد و بخش به بخش است و به این نحو نیست که فعالیت مراکز به طور کلی تعطیل شود.

وی افزود: برخی بیمارستان ها هم می گویند منابع لازم را برای مقاوم سازی نداریم درحالی که اغلب آنها دولتی هستند و مشکلی در مورد بودجه ندارند و دولت می تواند به آنها کمک کند البته به بیمارستان‌های بخش خصوصی هم می‌توان وام کم بهره یا بدون بهره برای ایمن سازی داد؛ هر چه نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی بیمارستان ها غفلت شود به همان اندازه باید خسارت و هزینه بدهیم و جان تعداد زیادی از مردم و کادر درمان در معرض خطر قرار گیرد.

شاکری ادامه داد: کمیسیون عمران در این مورد گزارشی را تدوین و در صحن علنی قرائت خواهد کرد و زمان یک ماهه برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن خواهد داد و مسئولان و مالکان باید ورودی جدی به این موضوع داشته باشند.

منبع: خانه ملت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز