title
کد خبر: 215897
00
دو سویه مختلف آبله میمونی در آمریکا شناسایی شد

مقامات بهداشتی ایالات متحده روز جمعه اعلام کردند که تعداد موارد شناخته شده آبله میمون در این کشور به ۲۱ مورد در ۱۱ ایالت افزایش یافته است. این مقامات همچنین خبر از شناسایی دو سویه مختلف این بیماری دادند.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس گزارش جدید منتشر شده در ایالات متحده، موارد ابتلا به آبله میمونی عمدتاً در بین مردان همجنس ‌گرا متمرکز است و ظاهراً ویروس در نتیجه تماس نزدیک پوست به پوست منتقل می‌شود. 

جنیفر مک کویستون، معاون بخش عوامل بیماری با عواقب بالا در مرکز کنترل و پیشگیری در این رابطه گفت: اکثر افراد مبتلا شده به آبله میمونی سفرهای بین المللی را در ۲۱ روز قبل از شروع علائم خود گزارش کردند و اکثر بیماران همجنسگرا هستند.

خوشبختانه هیچ مورد مرگی در ایالات متحده یا سایر کشورهایی که تحت تأثیر شیوع آبله میمون قرار گرفته‌اند گزارش نشده است. بررسی ها نشان می دهد ما دست کم با دو سویه مختلف این ویروس سر و کار داریم. 

باید توجه داشت که  بثورات ناشی از ویروس آبله میمونی می‌تواند به طور گسترده در بدن پخش شود یا در نواحی حساس مانند اندام تناسلی وجود داشته باشد. این تاول ها می‌تواند واقعا دردناک باشد و کنترل این درد به داروهای مسکن نیاز دارد. از سوی دیگر این زخم‌ ها می ‌توانند طولانی‌مدت بوده و جای زخم روی پوست باقی بماند.

مک کویستون در رابطه با سویه های مختلف کشف شده در این رابطه گفت: توالی ‌یابی ژنتیکی نشان داده است که دو گونه ژنتیکی متمایز از آبله میمون در شیوع کنونی دخیل هستند، اما هر دو از سویه‌ غرب آفریقا آمده ‌اند که شدت کمتری نسبت به دیگر نمونه های شناخته ‌شده دارد.

در خاتمه گفتنی است اگرچه شیوع آبله میمونی تا کنون در میان مردان همجنس‌ گرا متمرکز شده است، اما عامل خطر اصلی ابتلا به آبله میمون، تماس نزدیک با زخم ها و ترشحات پوستی یک فرد آلوده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز