title
کد خبر: 215869
00
زمان طلایی ورزش کردن برای زنان و مردان

یافتن بهترین زمان روز برای ورزش کردن یک چالش قدیمی است و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که این زمان بر اساس جنسیت متفاوت است.

به گزارش بهداشت نیوز، تا پیش از این مشخص نبود که آیا بین زن و مرد برای انتخاب بهترین زمان انجام فعالیت های ورزشی تفاوتی وجود دارد یا نه و حالا مشخص شده این تفاوت قطعی است.

محققان دریافتند که ورزش عصرگاهی برای مردان مؤثرتر از برنامه‌های تمرین صبحگاهی است و این امر برای زنان متفاوت بوده و در صورت ورزش در زمان‌های مختلف نتایج متنوعی برای آنان حاصل می شود.

محققان آمریکایی تأثیرات زمان ورزش کردن در طول روز را بررسی کرده و به نتایج کاملاً متفاوتی رسیدند. در حالی که به نظر می رسد ورزش کردن قبل از خواب روند استراحت را مختل می کند، ورزش در ابتدای صبح، بعدازظهر یا اوایل شب همگی مزایا و معایب خاص خود را دارند و می توانند بر اساس نوع ورزش و نتیجه مطلوب (از دست دادن چربی یا افزایش توان بدنی) متفاوت باشند.

در مطالعه جدید، محققان کالج اسکیدمور تصمیم گرفتند تا اثرات ورزش در ساعات مختلف روز را با تمرکز ویژه بر تفاوت‌های بین مردان و زنان بررسی کنند و نتایج نشان می دهد که برای مردان ورزش عصرانه انتخاب بهتری است، در حالی که برای زنان این امر بستگی به آن دارد که آنها می خواهند از آن چه نتیجه ای بگیرند.

پل آرسیرو، محقق اصلی این مطالعه  معتقد است که برای زنان، ورزش صبحگاهی چربی شکم و فشار خون را کاهش می‌دهد، در حالی که ورزش عصرگاهی زنان، قدرت و استقامت عضلانی بالاتنه را افزایش می‌دهد و خلق و خوی کلی و سیر تغذیه‌ای را بهبود می‌بخشد. در مورد مردان، ورزش عصرگاهی در مقایسه با ورزش صبحگاهی، فشار خون، خطر بیماری قلبی و احساس خستگی را کاهش می دهد و به چربی سوزی بیشتری منجر می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز