title
کد خبر: 215605
00
تاکید بر قطع وابستگی کشور در تامین تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در بازدید مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور از این سازمان، بر ظرفیت عظیم سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در تامین تجهیزات پزشکی کشور برای قطع وابستگی از خارج کشور تأکید کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علیرضا عسگری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور به همراه هیئت همراه با همراهی دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان از محصولات و تجهیزات پزشکی ساخت ایران توسط محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید دکتر زمانیان با بیان اینکه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور محققان برجسته و دستاوردهای بزرگ در تولید تجهیزات پزشکی از جمله چندین نسل دستگاه همودیالیز و همچنین استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری سازمان گفت: تمام ظرفیت‌های این سازمان و دیگر مراکز علمی و پژوهشی کشور آمادگی همکاری در تولید تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور برای رفع واردات و وابستگی به محصولات و تجهیزات پزشکی خارج کشور را دارد.

دکتر عسگری نیز در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ابراز داشت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با حضور دکتر زمانیان که از مدیران برجسته کشور و هم‌چنین دارا بودن پتانسیل بالای سازمان در تحقیق و توسعه فناوری می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ساخت تجهیزات پزشکی برای رفع نیازهای کشور و قطع وابستگی به واردات ایفا کند.

وی ضمن بازدید از قسمت‌های منتخب پژوهشکده برق و فناوری اطلاعات و هم‌چنین پژوهشکده زیست فناوری سازمان و چند شرکت منتخب دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان ابراز امیدواری کرد: با تعامل گسترده و انجام پروژه‌های مشترک و هم‌چنین حمایت از انجام تحقیقات کاربردی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی بتوانند در آینده نزدیک هم‌کاری مستمری را با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران داشته باشند.

گفتنی است در پایان این بازدید ضمن تاکید بر تقویت ارتباط بیشتر بین این دو سازمان و شروع همکاری‌های مشترک‌، توافقاتی نیز در این زمینه حاصل و به زودی چند پروژه مشترک مورد توافق شروع به انجام خواهد شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز