title
کد خبر: 215078
00
پروژه‌های مشترک با کشورهای درحال توسعه برای دسترسی عادلانه به واکسن‌های با کیفیت

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایران آماده است تا در دسترسی عادلانه به واکسن‌های با کیفیت با کشور‌های در حال توسعه پروژه‌های مشترکی داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، بهرام عین اللهی در نشست وزرای بهداشت کشور‌های عضو جنبش عدم تعهد گفت:  جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در دسترسی عادلانه به واکسن‌های با کیفیت، ایمن و مقرون به صرفه با کشور‌های در حال توسعه پروژه‌های مشترکی داشته باشد. 

به گفته وزیر بهداشت سویه جدید نشان داد که هیچ منطقه، هیچ کشور، هیچ جامعه و هیچ فردی ایمن نیست مگر اینکه همه ما ایمن باشیم.

او ادامه داد: اقدامات قهری یک جانبه نظیر تحریم چالش‌هایی را برای کشور‌های تحریم شده برای دسترسی به موقع به خدمات بهداشتی و تجهیزات پزشکی مرتبط با کووید۱۹ را ایجاد کرد و با نقض تبعیض آمیز، هدف دار و گسترده حقوق اساسی"جمعیت مورد هدف" همراه شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: نابرابری در دسترسی به واکسن‌ها از طریق تولید غیر متمرکز و تولید محلی واکسن قابل حل می‌باشد.

 عین اللهی، امنیت جهانی سلامت را وابسته به کیفیت سیستم‌های بهداشت عمومی در کشور‌ها دانست. اگر سیستم‌های بهداشتی قوی‌تر و آماده‌تر بود، بهتر می‌توانست از وقوع بسیاری از فوریت‌های عمومی پیشگیری، جلوگیری و کنترل کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز