title
کد خبر: 214486
00
این داروها باعث کم آبی بدن می شوند

هنگام شروع یک داروی جدید همیشه مراقب عوارض جانبی مانند سرگیجه، سردرد، یبوست و حالت تهوع هستید، اما همچنین در نظر داشته باشید که برخی از داروها ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به کم‌آبی بدن شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، اگر کم‌آبی بدن به عنوان یک عارضه جانبی احتمالی ذکر شده است، نباید مصرف دارو را قطع کنید. در مورد هر گونه نگرانی و بهترین روش مقابله با کم‌آبی احتمالی با پزشک خود صحبت کنید. در بیشتر موارد، تلاش برای نوشیدن آب بیشتر اما نه افراط در آن، کلید خواهد بود.

ملین برای یبوست

اگر یبوست دارید، ملین‌ها می‌توانند به بازگرداندن حرکات منظم روده کمک کنند. اگر برای مدت کوتاهی مصرف شوند، ایمن‌تر هستند. به راحتی بدون نسخه در دسترس هستند. با تسریع حرکات روده، ملین‌ها می‌توانند باعث خارج شدن بیش از حد آب از بدن شوند.

داروهای خوراکی برای دیابت نوع 2

اگر مبتلا به دیابت نوع 2 هستید، ممکن است از دارو‌های رده «مهارکننده‌ انتقال همزمان سدیم-گلوکز 2» استفاده کنید. این قرص خوراکی که میزان قند خون و هموگلوبین A۱C را کنترل می‌کند و به پیشگیری از عوارض مرتبط با دیابت کمک می‌کند.

 این داروها در کلیه‌های شما اثر می‌کنند و در نهایت باعث می‌شوند که قند بیشتری به ادرار وارد شود. در نتیجه کلیه‌ها آب را از بدن شما می‌کشند تا ادرار را رقیق کنند.

متفورمین یکی دیگر از داروهای خوراکی رایج برای دیابت نوع 2 است. اگر آن را مصرف می‌کنید و احساس بیماری می‌کنید جرعه‌های کوچک آب بنوشید و از مصرف هر گونه دارویی برای درمان ناراحتی گوارشی خودداری کنید، مگر اینکه پزشکتان آن را تایید کرده باشد.

اکسدرین برای میگرن

یک داروی بدون نسخه برای میگرن است، حاوی ترکیبی از استامینوفن، آسپرین و کافئین است. کافئین برای ارائه لایه دیگری از تسکین درد و افزایش اثرات استامینوفن طراحی شده است، اما می‌تواند اثر ادرارآور خفیفی نیز داشته باشد.

آپرمیلاست برای پسوریازیس پلاکی

قرصی است که با هدف قرار دادن یک آنزیم خاص که التهاب را کاهش می‌دهد، پسوریازیس متوسط تا شدید را بهبود می‌بخشد. یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی اسهال است که می‌تواند آنقدر شدید شود که بیماران را به بیمارستان بفرستد. 

با این وجود، اسهال باید در دو هفته اول از بین برود. در صورت بروز این عارضه جانبی، از پزشک خود بپرسید که برنامه شما باید چگونه باشد. و اگر علاوه بر اسهال علائم کم‌آبی بدن را دارید، با پزشک خود در مورد بهترین راه برای آبرسانی مجدد صحبت کنید.

داروهای شیمی‌درمانی برای سرطان

شیمی‌درمانی اغلب برای درمان سرطان استفاده می‌شود و این داروها با عوارض جانبی زیادی از جمله تهوع و استفراغ همراه هستند. درجه استفراغی که برخی از این داروها ایجاد می‌کنند می‌تواند قابل توجه باشد.


منبع: سایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز