title
کد خبر: 214325
00
تحقیقی جدید: مصرف گوش ماهی با این گیاه دریایی اثر ضدویروسی دارند و از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند

یک مقاله تحقیقاتی توضیح داده است که برخی از گوش ماهی ها و جلبک های دریایی در یکی از مناطق کره جنوبی در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، مقاله تحقیقاتی با عنوان "ارزیابی اثر ضد ویروسی در برابر گسترش SARS-CoV-2 توسط پلی ساکاریدهای خام از جلبک دریایی و گوش ماهی در شرایط آزمایشگاهی" ۲۳ آوریل در ژورنال آکادمیک بین المللی "Marine Drugs" توسط محققان کره ای منتشر شده است.

محققان قندهای خام استخراج شده از دو نوع جلبک دریایی و گوش ماهی واندو را به دلیل اثرات بازدارنده آن ها بر گسترش SARS-CoV-2، نوعی از ویروس کرونا که باعث COVID-19 می شود، ارزیابی کردند.

بر اساس این مقاله، آن ها دریافتند که پلی ساکارید خام «hizikia fusiforme که یکی از دو نوع جلبک دریایی است، قوی‌ترین اثر ضد ویروسی را نشان می‌دهد و پس از آن «sargassum horneri»، دیگر جلبک‌های دریایی و بقایای گوش ماهی قرار دارد.

این نتایج نشان می‌دهند که این پلی‌ساکاریدهای خام دریایی با جلوگیری از ورود ویروس به بدن، به طور موثری از گسترش SARS-CoV-2 جلوگیری می‌کنند.

خوردن جلبک دریایی و گوش ماهی به دلیل داشتن مواد مغذی از جمله ویتامین ها، آهن، کلسیم و پروتئین از دیرباز در کره جنوبی شناخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز