title
کد خبر: 214315
00
روشی جدید و ساده که افسردگی و اضطراب  درمان کنید

محققان در بررسی اخیر خود به یک روش جدید و ساده برای کاهش افسردگی و اضطراب دست یافته‌اند که به بهود سلامت روان و شاد زیستن نیز کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد که یک هفته دوری از شبکه‌های اجتماعی، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه استنفورد و نیویورک نیز پیش از این دریافتند، حذف حساب کاربری فیسبوک یا حتی دوری یک ماهه از این شبکه اجتماعی منجر به بهبود سلامت روانی، شادی و کاهش اضطراب در کاربران می‌شود.

 مطالعه جدید شامل ۱۵۴ فرد ۱۸ تا ۷۲ ساله بود که به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه به مدت یک هفته از حضور در شبکه های اجتماعی محروم شدند. از شرکت کنندگان در مورد سطح پایه اضطراب و افسردگی آنها سؤال شد و درنهایت مشخص شد، شرکت‌کنندگانی که رسانه‌های اجتماعی را کنار گذاشتند، افزایش احساس خوشبختی را گزارش کردند.

جف لمبرت که سرپرستی تیم محققان دانشگاه باث را بر عهده داشت، گفت: «شبکه‌های اجتماعی بخشی از زندگی هستند و برای بسیاری از مردم، بخش مهمی از اینکه چه کسی هستند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، است».

این مطالعه نشان داد افرادی که به مدت هفت روز از پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و فیس بوک فاصله گرفتند، احساس سلامتی بیشتری داشتند.

یافته‌های تحقیق از تحقیقات قبلی در ایالات متحده و انگلیس حمایت می‌کند که استفاده منظم از رسانه‌های اجتماعی را با نرخ بالاتر افسردگی و اضطراب مرتبط می‌داند.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز