title
کد خبر: 214193
00
مواظب این قسمت سمی ریواس باشید!

گل، برگ و بذر گیاه ریواس سمی است و نباید خورد، از ریشه آن در ساخت رنگ مو استفاده می‌شود .

به گزارش بهداشت نیوز، ریواس یک سبزی پرخاصیت بهاری است که با تحریک ترشح انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند و با تنظیم ترشح صفرا جذب چربی را در بدن سروسامان می‌دهد. دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی با ذکر این نکات افزود: «مصرف ریواس در افرادی که افزایش حرارت بدن دارند و مبتلا به آکنه و دمل هستند، همچنین افرادی با کبد چرب عالی است.»

آنتی‌اکسیدان فراوان این گیاه خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان آفت‌های دهانی هم خوب است. این سبزی بهاری به دو شکل خورش و شربت ساخته می‌شود و فیبر و پتاسیم فراوان آن به سیستم گوارش و فشار خون کمک می‌کند. تا آنجا که هزاران سال قبل در چین به عنوان دارویی گیاهی کاربرد داشته است.

گل، برگ و بذر این گیاه سمی است و نباید خورد، از ریشه آن در ساخت رنگ مو استفاده می‌شود، اما با خیال راحت، ساقه‌ آن را با گوشت خورش کنید یا با کرفس آب بگیرید و به عنوان شربتی بهاری بنوشید. وقتی این گیاه را خریدید کافی است ساقه‌ها را جدا کنید، بشویید، پوست بکنید و دست به کار شوید.

می‌توانید همانطور که یک ساقه را به صورت خام گاز می‌زنید و از ترشی و تازگی آن لذت می‌برید.

خورش ریواس برای بهبود سردردهای ناشی از گرما و تشنگی موثر است و آنتراکینون و فلاوونوئید موجود در آن به کبد در مقابله با مواد سرطان زای آزاد شده در بدن کمک می‌کند.

از این گیاه دوست داشتنی، کیک و شربت هم درست می‌کنند که داستانی دیگر دارند. پس تا بهار است از غذاها و خوراک‌های فصلی لذت ببرید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز