title
کد خبر: 213937
00
چرا مصرف بادام توصیه می‌شود؟

بادام، میوه بومی شرق است که جزء دانه‌های مغذی محسوب می‌شود. در حال‌حاضر کالیفرنیا مهم‌ترین تولیدکننده بادام در دنیاست.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات بسیاری در مورد خواص آن انجام شده‌ که از جمله ثابت شده برای مقابله با بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، کنترل وزن و حتی سلامت پوست مفید است. 

در ادامه این مطلب، به فواید عادت به خوردن این دانه مغذی اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از: 

منبع غنی پروتئین

بادام یکی از دانه‌های سرشار از پروتئین‌هاست که تقریبا حدود 5 برابر وزن هر دانه، پروتئین دارد. این خوراکی از این جهت برای افرادی که رژیم‌های گیاهخواری دارند مفید است و به تامین بخشی از نیاز بدن به پروتئین‌ها کمک می‌کند. 

سرشار از فیبر

100 گرم بادام با پوسته قهوه‌ای که دارد حاوی 5/12 گرم فیبر است. مصرف روزانه بادام بخشی از نیاز بدن به فیبرها را که برای عملکرد مطلوب سیستم گوارش ضروری است، تامین می‌کند. البته دریافت فیبرها به‌‌دلیل خاصیت سیرکنندگی، تمایل به ریزه‌خوری و تنقلات را نیز در فرد کم می‌کند.

منبع چربی‌های مفید

بخش قابل‌توجهی از بادام حاوی چربی‌هاست که از نوع چربی‌های غیراشباع مفید محسوب می‌شود. برخلاف چربی‌های اشباع که مصرف زیاد آنها زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی می‌شود، چربی‌های موجود در بادام برای سلامت قلب مفید است. یکی دیگر از علت های تاثیر بادام بر سلامت قلب، وجود ترکیباتی به‌‌نام فیتوسترول‌هاست که مانع از رسوب کلسترول در دیواره عروق می‌شود. گرچه چربی بادام زیاد به‌نظر می‌رسد اما این خوراکی انرژی فراوانی دارد و اگر به اندازه متعادل ( 30 گرم در روز) میل شود، مفید بوده و در کنترل وزن تاثیر دارد. 

مملو از املاح و ویتامین‌ها

از جمله ریزمغذی‌های عالی در بادام می‌توان به منیزیم اشاره کرد که مصرف 30 گرم بادام حدود 22 درصد نیاز روزانه را تامین می‌کند. بادام همچنین سرشار از کلسیم گیاهی است و برای افرادی که نمی‌توانند از لبنیات استفاده کنند، توصیه می‌شود. بادام یکی از منابع سرشار از ویتامین‌های E، B1، B3، B9، منگنز، منیزیم، مس، روی، پتاسیم و فسفر است. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز