title
کد خبر: 213242
00
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تشیع پیشکسوت پزشکی نوین: فاجعه از دست دادن ایشان جبران نخواهد شد

همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، مراسم تشییع پیکر دکتر مسلم بهادری پیشکسوت پزشکی نوین با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، جمعی از مسئولان و کارکنان دانشگاه و نیز شاگردان و ارادتمندان او در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 به گزارش بهداشت نیوز، دکتر قناعتی در مراسم روز شنبه 3 اردیبهشت 1401 با بیان فرمایشی از امام پنجم گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید «شیعیان ما سه دسته هستند: گروهی که به‌وسیله اسم ما سو استفاده می‌کنند؛ گروهی مانند شیشه صاف‌اند ولی مقاومت ندارند (در برابر سختی‌ها و مشکلات) شکسته می‌شوند و -گروهی که مانند طلای سرخ (باارزش) هستند که هرچقدر با آتش سختی‌ها و بلایا سوزانده شوند ارزش آن‌ها بالاتر می‌رود.»
وی افزود: اگر زندگی‌نامه استاد بهادری را خوانده باشید ازجمله شیعیان امیرالمؤمنین بودند که از همه‌ بحران‌های زندگی سربلند و موفق‌ بیرون آمد. سفر آسمانی ایشان تقارن زیبایی با نوزدهم ماه مبارک رمضان بود و امروز در روز شهادت امیر مؤمنان در آغوش خاک آرام می‌گیرد. استاد بهادری رفت و فقط خاطرش برای ما مانده است.
وی با بیان اینکه از زمان ریاستش در دانشگاه چهار بار دکتر بهادری را در دفتر کارش و دفتر خودش ملاقات کرد گفت: استاد در مورد تمامی مسائل دانشگاه با دقت و اشتیاق ما را راهنمایی می‌کرد؛ می‌گفت بحران کرونا رو به پایان است و می‌توانیم دانش‌آموختگان را دورهم جمع کنیم. در بسیاری از مسائل با ما همفکری می‌کرد و تجربیات ارزشمندش را در اختیار ما قرار می‌داد.
رئیس دانشگاه اضافه کرد: آخرین باری که ایشان را دیدم حدود دو هفته قبل از رحلتش بود و از حضورش بهره‌مند شدم. امیدوارم بهره‌مندی از تجربیات استاد بهادری برای همه جوانان درس زندگی باشد.
همان‌طور که در کلیپ مشاهده کردید استاد بیان کرده در انجام امور و مسائل ممکن است اشکال وجود داشته باشد اما باید اشکال را برطرف کرد و این هنر است که انسان در مقابل مشکلات بایستد همان‌گونه که جوانان رزمنده‌ ما در جبهه‌های جنگ با نداشتن سلاح و امکانات اندک در مقابل دشمن جنگیدند و این کشور را حفظ کردند و تحویل ما دادند جوانان ما نیز برای ارتقای سلامت مردم، اخلاق، مروت و انسانیت بکوشند.
دکتر قناعتی با بیان اینکه استاد بهادری علاوه بر طبابت حکمت داشت افزود: ان‌شاءالله بتوانیم راه ایشان را که راه حکمت و دانش بود ادامه دهیم.
وی در پایان به فرزندان این استاد گران‌قدر تسلیت گفت و اضافه کرد: قطعاً فاجعه از دست دادن ایشان هرگز جبران نخواهد شد. باید صبر کرد که دگر مادر گیتی بزاید چو استاد را.
در ابتدای این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) برگزار شد، دکتر منصور گتمیری، قائم‌مقام دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه با اشاره به درگذشت دکتر یلدا در سال ۹۶ و پروفسور بهادری در سال جاری، فقدان این اساتید را اندوهی بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی تهران خواند و در وصف دکتر بهادری افزود: دکتر بهادری ظرف علم بود.
وی در ادامه ضمن تسلیت به فرزندان و خانواده مرحوم دکتر بهادری به فرزندان معنوی آن استاد بزرگوار که همان دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سرتاسر جهان هستند نیز تسلیت گفت. دکتر گتمیری افزود: در سراسر دنیا دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران که مایه مباهات ما هستند در حال فعالیت هستند و همگی به شاگردی در محضر استاد بهادری افتخار می‌کنند‌.
 
دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز مرحوم بهادری را استاد استادان خواند و بیان کرد: دکتر بهادری از عمر خود بسیار عالی استفاده کرد، ایشان دقیقه‌ای را از دست نداد و در انتشار علم پیشرو بود. دکتر بهادری تنها استادی بود که علیه طاغوت در میان دانشجویان حضور پیدا کرد. استاد همه‌چیز را به دانشجو آموزش می‌داد. استاد بهادری متدینی بود که از ظاهرسازی دوری می‌کرد. ایشان نه‌تنها تلاش می‌کرد علم‌ را بیاموزد و دانشجویان را با دانش‌پژوهی آشنا کند، بلکه در پروش اساتید هم همت می‌کرد.
عشق به وطن به مردم، هیچ‌وقت از ذهن ایشان نرفت و خداوند در ازای این رفتار، نعمت طول عمر به ایشان عنایت کرد و این استاد عزیز، از بیشترین دقایق آن استفاده کرد و همین مایه علو ایشان در آخرت خواهد شد. ما شاگردانش باید همین راه ایشان را ادامه دهیم. اگر ما به ایشان علاقه داریم در همه مسائل باید از آن استاد پیروی کنیم. مهم این است دانشجویانی امیدوار تربیت کنیم و به قول خود استاد، روح امید را علاوه بر علم در دانشجویان ارتقا ببخشیم.
دکتر محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی با تأکید بر حسن اخلاق مرحوم دکتر بهادری بیان کرد: استاد ادب را شرمنده می‌کرد. پیگیری ایشان در امر آموزش‌وپرورش شاگردان مثال‌زدنی بود، در حیطه مسئولیت‌پذیری و فعالیت‌های اجتماعی با گرداوری دانش‌آموختگان نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد. دکتر بهادری روحیه مبارزه انقلابی داشت، در مردم‌داری و دین‌مداری زبان زد بود. ما دانشجویان استاد باید اخلاق، منش و ادب ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
همچنین دکتر پیشوا برادر همسر مرحوم دکتر بهادری به نمایندگی از خانواده آن مرحوم دقایقی به سخنرانی درباره مسیر پیشرفت پروفسور بهادری از زمان کودکی تا استاد ممتازی دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و پیام تقدیر فرزندان دکتر بهادری را از شرکت‌کنندگان در این مراسم قرائت کرد.
در ادامه این مراسم محمود اشتیاقی مداح اهل بیت(س)، دقایقی را به ذکر مصیبت و نوحه پرداخت.
پیکر استاد بهادری پس از قرائت نماز به امامت حجت‌الاسلام میرمجید سیدقریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، از مقابل بیمارستان امام خمینی (ره) تا درب شرقی مجتمع بر روی دوش شاگردان و دوست داران آن استاد فقید تشییع و برای مراسم تدفین، راهی قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا (س) شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز