title
کد خبر: 213160
00
کودکانی که در معرض افسردگی هستند

محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، یک گروه خاص از کودکان در معرض افسردگی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، طبق یک مطالعه جدید، فرزندان مادران مبتلا به افسردگی بالینی سه برابر بیشتر از همسالان کم خطر خود در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند.

این تحقیق در مجله روان پزشکی زیستی: علوم اعصاب شناختی و تصویربرداری عصبی منتشر شد. محققان مدت‌هاست تغییراتی را در فعالیت مغز مرتبط با افسردگی در بزرگسالان مشاهده کرده‌اند، به‌ویژه در ناحیه‌ای از مغز به نام جسم مخطط (VS)، که با انگیزه، لذت و رفتارهای هدف‌دار مرتبط است.

به طور مشابه، چندین مطالعه نشان داده‌اند که پاسخ‌های جسم مخطط به تجربیات پاداش‌دهنده در کودکان و نوجوان والدین افسرده کم‌رنگ است که پس از‌ آن افسردگی را پیش‌بینی می‌کند. با این حال، تحقیقات جدیدتر نشان می‌دهد که این تغییرات مغزی می‌تواند خیلی قبل از سال‌های نوجوانی که خطر ابتلا به افسردگی معمولاً افزایش می‌یابد، ظاهر شوند.

برای مطالعه کنونی، جودیت مورگان از دانشگاه پیتسبورگ، پنسیلوانیا، ایالات متحده، ۴۹ کودک ۶ تا ۸ ساله بدون سابقه بیماری روانپزشکی را انتخاب کرد. نیمی از مادران کودکان سابقه افسردگی بالینی داشتند و نیمی دیگر سابقه روانپزشکی نداشتند. برای اندازه‌گیری فعالیت مغزی مرتبط با پاداش، کودکان یک بازی ویدیویی انجام دادند که در آن حدس زدند که کدام یک از دو در حاوی یک نشانه پنهان است، در حالی که تحت تصویربرداری تشدید مغناطیسی کاربردی (fMRI) قرار می‌گرفتند.

افسردگی ممکن است ظرفیت والدین برای اجتماعی شدن عاطفی را مختل کند، فرآیندی که در آن بچه‌ها از واکنش های والدین خود به واکنش های عاطفی آنها یاد می‌گیرند. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز