title
کد خبر: 213158
00
موادغذایی موثر در جلوگیری از تشنگی روزه‌داری

 مشکل کم آبی بدن در فصول گرم سال و البته ماه رمضان اهمیت دارد. در چنین شرایطی توصیه می‌شود غذاهای غنی از آب و آب بیشتری بنوشید.

به گزارش بهداشت نیوز، در ماه رمضان و شرایط کم‌آبی بدن در فاصله سحر تا افطار، لازم است که مراقبت بیشتری از رژیم‌غذایی انجام شود زیرا مشکل کم آبی در این فصل بسیار رایج است.

نوشیدن آب کافی (حداقل ۸ لیوان آب در روز) برای هیدراته‌ ماندن توصیه می‌شود. گاهی اوقات فقط نوشیدن آب کافی نیست و باید از غذاهای غنی از آب نیز استفاده کرد که شامل غذاهایی مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی، خیار و موارد دیگر است.

در ذیل برخی از این موادغذایی برای جلوگیری از کم‌آبی بدن توصیه شده است.

سیب حدود ۸۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و البته باعث تسریع متابولیسم می‌شود همچنین به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

گوجه فرنگی حدود ۹۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین  A است و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد، بینایی را بهبود می بخشد و برای حفظ سلامت پوست موثر است.

خیار سرشار از آب است و حدود ۹۰ درصد آب دارد. حاوی پتاسیم است و می‌تواند از گرمازدگی نیز جلوگیری کند. خیار برای مغز نیز مفید است. در واقع، خیار حاوی یک عنصر ضد التهابی به نام فیستین است و به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.

هندوانه میوه بسیار خوشمزه و یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در فصل گرم است. هندوانه ۹۰ درصد آب دارد همچنین به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی سرشار از آب است و حدود ۹۰ درصد آب دارد. سرشار از فیبر، ویتامین سی(C)، فولات و منگنز است. همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به مبارزه با بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی کمک می‌کند.

قارچ منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ب دو (B۲) و دی(D) همچنین حاوی حدود ۹۰ درصد آب است و به کاهش خستگی کمک می‌کند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز