title
کد خبر: 213116
00
چگونه می توانیم با التهاب روده مبارزه کنیم؟

التهاب روده بیشتر در میان زنان شایع می باشد که بهتر است آداب جنگیدن با این بیماری را بدانید.

به گزارش بهداشت نیوز ،حفظ سلامت بانوان با توجه به نقش کلیدی آن‌ها در خانه و جامعه، موضوع پراهمیتی‌ است که باید به آن توجه بیشتری شود. نتایج یک تحقیق پزشکی در انگلیس نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری روده‌ای ناتوان‌کننده موسوم به «کولیت میکروسکوپی» که التهاب روده بزرگ است، در زنان به میزان قابل ملاحظه‌ای بیش از مردان است اما علایم این بیماری چیست و فرد مبتلا چطور باید با این بیماری برخورد کند.

علایم کولیت میکروسکوپی را می شناسید؟
مطالعات آماری که پیشتر در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد که ۸۸ درصد از مبتلایان به این عارضه را زنان تشکیل می‌دهند و این بیماری در بیشتر آن‌ها بین ۵۰ تا ۷۰ سالگی تشخیص داده می‌شود. هنوز دلایل مشخصی برای این که چرا بیماری التهاب روده بزرگ در زنان بیشتر مشاهده می‌شود، بیان نشده است اما علایمی مانند شکم درد، اسهال مداوم و آبکی در طول شب و روز، خستگی، کاهش وزن و در موارد شدیدتر بی‌اختیاری در دفع را از علایم ابتلا به این بیماری می‌دانند.

اولین قدم؛ تشخیص درست
کولیت میکروسکوپی یکی از بیماری‌های رد گم‌ کن است و در برخی موارد به اشتباه آن را به عنوان سندروم روده تحریک‌پذیر تشخیص داده‌اند. پس قدم اول تشخیص درست برای درمان بیماری است.میوه‌هایی مانند موز، طالبی و میوه‌های پخته که فیبر کمی دارند، سبزیجات کاملا پخته شده یا بدون دانه و پوست مانند کدوحلوایی، مارچوبه و خیار، پروتئین‌های کم‌چرب مانند ماهی، مرغ و سویا و غلات تصفیه شده مانند خمیر ترش، سیب زمینی یا نان‌های بدون گلوتن، پاستا بدون سبوس، برنج سفید و بلغور جو دو سر از جمله مواد غذایی هستند که بر سرعت بهبودی فرد مبتلا تاثیرگذار است.

مراقبت و توجه کردن به بیمار
کارشناسان معتقدند که «کولیت میکروسکوپی »می‌تواند عارضه‌ای ناتوان‌کننده باشد. چون داشتن علایم این بیماری به این معناست که مبتلایان همواره باید کنار سرویس بهداشتی باشند. این بیماری می‌تواند کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر منفی قرار دهد زیرا بیمار برای انجام دادن کارهای روزمره با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه بیمار منزوی شده و این انزوا یک تهدید جدی برای سلامت روان او به شمار می‌آید. به همین دلیل باید به فرد مبتلا بیش از پیش توجه شود.»


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز