title
کد خبر: 212113
00
7خاصیت تخم کدو برای بدن

خواص تخم کدو برای سلامتی ناشی از وجود مواد مغذی در آن از جمله چربی‌های سالم، منیزیم و روی است.

به گزارش بهداشت نیوز، میوه‌ها و سبزیجات نقشی ویژه در تضمین سلامتی انسان داشته است؛ متخصصان همواره تاکید دارند افراد باید این گروه غذایی را به رژیم روزانه خود بیفزایند.

کدو یکی از گیاهان بسیار پرخاصیت است که به صورت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. تخم کدو و نیز آب کدو امروزه به طور گسترده در جوامع غربی و شرقی مورد توجه است.

در این مطلب به خواص کدو و مشتقات آن می‌پردازیم:

۱- بتاکاروتن: مانند هر میوه و سبزیجات نارنجی رنگی، کدو نیز به مانند هویج و سیب زمینی شیرین، سرشار از بتاکاروتن است. بدن انسان این آنتی اکسیدان را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این ویتامین برای تقویت قدرت بینایی، مبارزه با میکروب‌ها، و تقویت قوای جنسی کاربرد دارد. همچنین این ویتامین به سلامت قلب، ریه، کلیه‌ها، و دیگر اندام‌های بدن کمک می‌کند.

۲- تقویت قدرت بینایی: تنها یک فنجان از کدو می‌تواند ۲۰۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A را تامین کند. این ویتامین باعث تضمین سلامت چشم و بهبود کیفیت بینایی به ویژه در زمان شب می‌شود.

۳- کاهش خطر ابتلا به سرطان: مطالعات نشان داده است مصرف کدو می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها مانند سرطان ریه و پروستات را کاهش دهد.

۴- تقویت سیستم ایمنی بدن: در کنار بتاکاروتن، کدو سرشار از سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی همانند ویتامین E، C، آهن، و فولات است که همگی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. گنجاندن کدو در رژیم غذایی به سیستم ایمنی این امکان را می‌دهد که به طور موثرتری با عوامل بیماری‌زا مقابله کند.

۵- کنترل فشار خون: کدو سرشار از پتاسیم است که به کنترل سطح سدیم و کاهش فشار خون کمک می‌کند. همچنین تخم کدو به دلیل آنکه دارای کلسترول خوب است، سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و از همین راه به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

۶- کوچک کردن شکم: کدو فیبر بالا و کالری پایینی دارد. این بدان معناست که با مصرف آن احساس سیری بیشتری خواهید داشت و همین امر به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

۷- خواب خوب: تخم کدو دارای آمینو اسیدی به نام تریپتوفان است. این آمینواسید به تولید ماده شیمیایی در بدن به نام سروتونین کمک می‌کند. سروتونین علاوه بر ایجاد حس خوشایند در بدن، نقشی مهم در بهبود کیفیت خواب شما خواهد داشت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز