title
کد خبر: 212056
00
رییس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه تهران: باعث افتخار است که 2سال پیاپی در تعطیلات نوروزی به ارائه خدمات می پردازیم

نخستین جلسه هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی در سال جدید برگزار شد.  

به گزارش بهداشت نیوز، نخستین جلسه هیئت رئیسه این دانشکده در سال جدید با حضور دکتر شعبان علیزاده رئیس دانشکده، دکتر ناهید عین اللهی معاون آموزشی، دکتر نسرین دشتی معاون بین الملل، دکتر افضل شمسی معاون اداری مالی، دکتر لیلا شاهمرادی معاون پژوهشی و دکتر فاطمه شیخ شعاعی معاون دانشجویی فرهنگی، یکشنبه 14 فروردین 1400 در سالن جلسات برگزار شد.
دکتر علیزاده در ابتدای جلسه با تبریک آغاز سال جدید بیان کرد: سال جدید، قرن جدید و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض میکنم، امیدوارم سال بسیار خوشی را شروع کرده باشید و ان شاءلله بهترین اتفاقات در سال 1401، هم در زندگی شخصی و خانوادگی و هم در زندگی کاری و تخصصی همه رقم بخورد و در دانشکده و دانشگاه شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم و کارهای خوبی برای دانشکده، دانشگاه و کشور عزیزمان انجام دهیم. امیدوارم سالی سرشار از سلامتی، سعادت و شادکامی برای همه عزیزان در خانواده بزرگ پیراپزشکی باشد. در ایام ماه مبارک رمضان نیز که ماه بسیار ویژه ای است و ماه مهمانی خداست، التماس دعا داریم و امیدواریم از برکات این ماه نهایت استفاده را ببریم و خداوند بهترین اتفاقات را برایمان رقم بزند.
رئیس دانشکده پیراپزشکی با اشاره به اینکه این جلسه نخستین جلسه هیئت رئیسه دانشکده پیراپزشکی در سال جدید و قرن جدید است افزود: برای دومین سال متوالی، دانشکده پیراپزشکی با برنامه ریزی هایی که همکاران انجام دادند و زحماتی که کشیدند در ایام تعطیلات نوروزی دایر بود. آزمایشگاه تشخیصی کووید 19 نیز در این روزها فعال بود و به حدود 10 مرکز بیمارستانی خدمت رسانی کرد که جا دارد از زحمات همکاران این آزمایشگاه تشکر نمایم. مرکز واکسیناسیون نیز در این ایام به عنوان تنها مرکز واکسیناسیون فعال در منطقه بدون معطلی به امور مراجعین رسیدگی می کرد. این از توفیقات ما است و باعث افتخار است که دو سال پیاپی در تعطیلات نوروزی و در کنار تیم سلامت و درمان به ارائه خدمات می پردازیم و تقریبا تنها دانشکده ای بودیم که در این ایام ارائه خدمات داشتیم.
دکتر علیزاده با اشاره به مطالب مطرح شده در بازدید نوروزی وزیر بهداشت و هیئت رئیسه دانشگاه در هفته گذشته افزود: ان شاءلله در سال جاری در 4 حوزه باید سرمایه گزاری کنیم و به جمع بندی برسیم؛ این فعالیت ها در کنار امور روزمره همه معاونت ها خواهد بود که ان شاءلله آنها را نیز ادامه خواهیم داد.
نخستین مورد، به ثمر رساندن آزمایشگاه جامع دارالفنون است. این یکی از اهداف ما در سال 1401 است که با کمک خداوند محقق خواهد شد و حداقل فاز یک ساختمان شماره 2 دانشکده به بهره برداری خواهد رسید.
بحث دوم، بحث فناوری اطلاعات و بحث مدیریت داده، پردازش داده و بانک های اطلاعاتی است که هم باید بر روی زیرساخت ها کار کنیم و هم خدمات آن را ارتقا دهیم. در سال 1401 باید به طور ویژه روی این موضوع کار شود و به آمار اکتفا نشود. در این راه یکی از وظایفی که همه ما باید در سال جدید به دنبال تحقق آن باشیم، استفاده از ظرفیت خیرین، گرنت ها و سایر منابع خارج از دانشگاه است. به نظر بنده واکسیناسیون، آزمایشگاه کووید و حوزه آموزش برای خیرین جذابیت دارد و قطعا همکاری خواهند کرد.
رئیس دانشکده پیراپزشکی در ادامه افزود: حوزه بعدی که باید به عنوان یکی از اولویت های دانشکده در سال جدید به آن نگاه کنیم، بحث خدمات فوریت های پزشکی است. این رشته ظرفیت بسیار خوبی برای دانشکده محسوب می شود که هم از لحاظ زیرساختی و هم از لحاظ حضور در سطح دانشگاهی و ملی مغفول مانده است. ما باید برای افزایش ارتباطات با سایر مراکز، توسعه رشته و ورود به دایره تصمیم گیری در سطح دانشگاه برنامه ریزی کنیم و یکی از حلقه های تصمیم گیری در سطح دانشگاه را تشکیل دهیم.
دکتر علیزاده گفت: مورد آخری که باید به عنوان یکی از اولویت های اصلی دانشکده در سال جدید به آن توجه کنیم، حوزه بین الملل است. در این حوزه نباید به جذب و تربیت دانشجو اکتفا کرد و باید برای بین المللی سازی دانشکده در سال 1401 برنامه ویژه داشته باشیم و از ظرفیت دانشجویان بین المللی برای توسعه روابط، فعالیت های مشترک، پروژه های مشترک با مراکز بین المللی و تعامل با انجمن های علمی بین المللی و جذب اسایتد مدعو استفاده کنیم تا استانداردهای بین المللی سازی را رعایت نماییم.
رئیس دانشکده پیراپزشکی با اشاره به نامگذاری سال 1401 توسط مقام معظم رهبری به نام سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی" بیان کرد: ما در دانشکده پیراپزشکی زیرساخت های نسبتا خوبی در این حوزه داریم و سال 1401 می تواند سالی باشد که آنها عملیاتی شوند. به خصوص باید برای ثبت شرکت های دانش بنیان و تولید محصولات دانش بنیان با تشکیل یک کارگروه ویژه فعالیت های نظام مندی داشته باشیم. ان شاءلله این سال، سالی باشد که محصولات ما مراحل نهایی را طی کنند و به ثبت و تایید مراکز مربوطه برسند.
دکتر علیزاده در ادامه افزود: این دوران، دوران گذار پیراپزشکی است، اگر در این دوران بتوانیم به برخی حوزه ها ورود کنیم قطعا ماندگار خواهد بود، اما اگر به روزمرگی برگردیم در سکون باقی خواهیم ماند.
ان شاءلله خداوند لطف کند و ما را یاری دهد تا بتوانیم در حوزه هایی که ذکر شد در سال جدید فعالیت های مفید و سودمندی برای دانشکده، دانشگاه و کشور عزیزمان ایران داشته باشیم.
در ادامه هر یک از اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. گزارش وضعیت کلاس های آموزشی، بررسی نامه نحوه همکاری اساتید دارای شرکت دانش بنیان، برگزاری دوره ارشد و دکترای حرفه ای علوم آزمایشگاهی برای دانشجویان بین الملل، بررسی درخواست و تمدید کارت زنی در شعاع و برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز