title
کد خبر: 212025
00
تشدید نظارت بر تجویز داروهای کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت توجه به بهره وری و اثربخشی در نظام سلامت تاکید و اضافه کرد: بر همین مبنا نظارت بر تجویز داروهای کرونایی در آذربایجان شرقی تشدید می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، بهمن نقی پور روز دوشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا، تجویز داروهای خارج از پروتکل‌های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی را تأیید کرد و گفت: روند نظارت بر تجویز دارویی را بر اساس پروتکل‌های وزارتی باید به صورت مستمر پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های تجویز داروها طبق استانداردها و از طرف نهادهای نظارتی و با همکاری معاونت درمان، غذا و دارو و همچنین سازمان نظام پزشکی به طور قطع تأثیر مهم و بسزایی در روند تجویز منطقی دارو خواهد داشت.

نقی پور با بیان اینکه بهره وری، کارآیی و اثر بخشی باید در نظام سلامت مورد توجه ویژه قرار بگیرد، یادآور شد: ما قدردان تلاش همه فعالان نظام سلامت در مقابله با کرونا در طول سال گذشته هستیم و امیدواریم همکاران خدوم در این عرصه سالی پر از سلامتی و موفقیت را پیش رو داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ضریب واکسیناسیون در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان شرقی، افزود: انتظار می‌رود با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری جدی مدیران مراکز، درصد تزریق واکسن کرونا با همکاری مسئولین واحدها افزایش یافته و شاهد سرعت بخشی به تزریق دوز سوم واکسن کرونا در سطح استان باشیم.

نقی پور ابراز امیدواری کرد امسال شاهد کمترین میزان عارضه و آمار مرگ و میر و بستری‌ها در خصوص بیماری کرونا باشیم.

وی خواستار افزایش میزان ارزیابی عملکرد بهینه با احصاء مشکلات در تمامی مراکز دانشگاهی، خصوصی و غیر دانشگاهی شد و گفت: در این راستا باید تلاش کنیم تا بتوانیم فرایندها را با بهره وری بیشتر و با ارتقای کیفیت، پیگیری کرده و شاهد افزایش عملکرد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خدمات رسانی باشیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز