title
کد خبر: 211919
00
روزه داران داروهایشان را در چه زمانی مصرف کنند؟

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزه داران قبل از تغییر در مصرف دارو با پزشک مشورت کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند، همواره این سوال مطرح می شود که نحوه صحیح  مصرف دارو ها در زمان روزه داری چگونه باید باشد و آیا قطع مصرف دارو و یا جابجایی زمان مصرف دارو به زمان های قبل از سحر یا بعد از افطار کار درستی است یا خیر.

وی افزود: توصیه می شود روزه داران قبل از هرگونه تغییر در مصرف داروها با پزشک معالج خود مشورت کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر در مصرف داروها اعم از قطع و یا تغییر دوز باید حتما با مشورت داروساز و یا پزشک معالج باشد، همچنین در صورت صلاحدید پزشک معالج می تواند با تعغییر دوز یا نوع دارو، تعداد مصرف دارو را به 1 یا 2 بار در روز تغییر دهد.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین واکسن کرونا منافاتی با روزه داری ندارد و روزه داران ترجیحا قبل از دریافت واکسن، سحری میل کرده و در صورت بروز عوارض به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در بارداری، شیردهی و بیماری های مزمن به خصوص در سالمندان مانند دیابت، فشار خون، اختلالات غده تیروئید و ... پیش از اقدام به ورزه داری با پزشک معالج خود مشورت نمایند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افراد با بیماری های مزمن که روزه می گیرند در طول روز پایش های ضروری مثل اندازه گیری فشار و قند خون را انجام دهند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی در پایان افزود: استفاده خودسرانه داروهای ضدبارداری جهت قطع خونریزی دوران قاعدگی عوارض جدی دارد که با کاهش مایعات بدن تشدید می شود، لذا توصیه می شود صرفا تحت نظر داروساز و یا پزشک معالج مصرف شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز