title
کد خبر: 211880
00
استفاده از این گیاهان، هوای آلوده خانه و اداره را پاک می کند

محققان یک روش ساده و ارزان برای کاهش آلودگی هوای خانه و اداره پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، گیاهان آپارتمانی معمولی از جمله نیلوفرهای صلح و سرخس می‌توانند آلودگی هوا را در منازل و ادارات به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

گیاهان آپارتمانی اغلب به عنوان گزینه‌های  تزئینی دیده می‌شوند، اما اگر خانه شما پر از گیاهان گلدانی است، ممکن است سطح آلاینده‌های خاصی را نیز کاهش دهید.

گیاه سرخس بیشترین توانایی را در از بین‌بردن سم فرمالدئید، مونو اکسید کربن و زایلن دارد و می‌تواند به راحتی در طول یک ساعت، ترکیبات سمی موجود در هوا را رفع کند. خاک این گیاه نیز می‌تواند فلزات سنگین موجود در هوا مانند جیوه و آرسنیک را به خود جذب کند. علاوه بر این، گیاه سرخس نقش موثری در مرطوب کردن محیط خانه داشته، اما به آبرسانی کافی نیاز دارد.

تحقیقات جدید به سرپرستی دانشگاه بیرمنگام نشان داده است که گیاهان آپارتمانی معمولی می‌توانند سطوح دی اکسید نیتروژن (NO۲) - یک آلاینده رایج - را تا ۲۰ درصد کاهش دهند. در حالی که فرآیند بیولوژیکی پشت حذف NO2 نامشخص است، محققان امیدوارند این یافته‌ها افراد را تشویق کند تا خانه‌ها یا دفاتر خود را با گیاهان بیشتری پر کنند.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز