title
کد خبر: 211600
00
زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در این استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی در دو روز اخیر، گفت: مردم مراقب باشند تا با دور همی‌های نوروزی منجر به گسترش کرونا نشود.

به گزارش بهداشت نیوز، سعید گلفیروزی با اشاره به اینکه از پیش از نوروز بارها نسبت به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نوروز تذکر داده بودیم، اظهار کرد: نگاه ما از ابتدا این بود که باید مراقب دورهمی های نوروزی باشیم تا خدای نکرده پیک دیگری را پس از تعطیلات نوروزی و در ماه مبارک رمضان تجربه نکنیم. 

وی با بیان اینکه پس از عبور از پیک کرونا در روزهای واپسین سال گذشته و کاهش آمار بیماران بستری کرونایی مجددا شاهد افزایش این آمار هستیم، افزود: متاسفانه در دو روز اخیر شاهد رشد آمار بستری های کرونایی در استان هستیم که البته با روند بسیار کندی افزایش یافته اما نگران کننده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونایی ما در بیمارستانهای استان گلستان ۱۶۱ نفر است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و ۲۹ نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند. 

گلفیروزی با اشاره به اینکه تعداد بستری ها در روز گذشته ۱۵۷ و دو روز قبل ۱۵۳ نفر بوده است، ادامه داد:  این روند رو به رشد کمی نگران کننده است و انتظار داریم مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شامل زدن ماسک، فاصله اجتماعی مناسب و تهویه لازم در کنار پرهیز از دور همی های غیرضروری مانع از شکل گیری پیک بعدی کرونا شوند.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز