title
کد خبر: 211485
00
برای داشتن ناخن های زیبا و مقاوم چه باید کرد؟

برای داشتن ناخن های مقاوم و زیبا باید برخی نکات را رعایت کنید و ویتامین های مورد نیاز را مصرف کنید.

به گزارش بهداشت نیوز ،ناخن های دست و پا یکی از مهمترین اعضای خارجی بدن ما به شمار می روند و هر گونه آسیب دیدگی یا بیماری های مربوط به این عضو می تواند در زندگی روزمره ما تاثیر گذار باشد.

 بسیاری از ما به دلایل مختلفی دارای ناخن های ضعیف ، شکننده و آسیب پذیر هستیم . در این نوشتار پنج نکته ساده برای داشتن ناخن هائی سالم ، زیبا و مستحکم به شما توصیه می شود:

تامین ویتامین مورد نیاز بدن
شکنندگی ، ورقه ورقه شدن یا داشتن ناخن های ضعیف می تواند نشانه کمبود ویتامین باشد. به طور معمول جداشدن ناخن از سطح زیرین آن نشانه کمبود ویتامین سی و فولیک اسید است.

اگر بر روی ناخن های خود نقطه هایی را مشاهده می کنید، بدن شما نیاز به آهن و ویتامین های گروه ب دارد. برای تکمیل ویتامین های مورد نیاز بدن خود، داشتن برنامه غذائی کاملی که در بر گیرنده انواع میوه ها و سبزیجات باشد ، بهترین روش به شمار می رود ولی اگر به هر دلیلی امکان دریافت تمام این ویتامین ها را از طریق برنامه غذائی ندارید ، بهترین راه استفاده از داروهای مولتی ویتامین است. بدون تردید پس از رفع نیاز ویتامین بدن، مشکلات ناخن شما برطرف شده و دارای ناخن های سالم و زیبائی خواهید بود. 

ناخن مصنوعی استفاده نکنید
استفاده از  ناخن های مصنوعی ، از هر نوعی که باشد، ژل یا سیلیکونی اگرچه می تواند ناخن های دست شما را زیباتر و کشیده تر نشان دهد ولی چسب های به کار رفته در آن و عدم مجاورت هوا با سطح ناخن در طول مدت استفاده از آن که می تواند از چند ساعت تا چند هفته متغیر باشد، باعث آسیب رساندن به ناخن های طبیعی شما شده و شما را از داشتن ناخن هائی سالم محروم می کنند. این آسیب ها در برخی موارد بسیار جدی هستند  به طوری که ترمیم کامل آن ها نیازمند طی دوره درمانی و صرف هزینه های هنگفت و سپری شدن ماه ها زمان باشد . 

از مواد آسیب رسان به ناخن ها بپرهیزید
استفاده از لاک های ناخن در دراز مدت موجب تغییر رنگ ناخن شما شده و آن ها را مستعد آسیب دیدن می کند. از این گذشته استفاده از مواد پاک کننده لاک ناخن از قبیل استون موجب خشک شدن ناخن شده و به آن آسیب جدی وارد می کند. بهترین توصیه در این زمینه عدم استفاده مکرر از لاک ناخن و استون است ولی به هر روی اگر از لاک ناخن استفاده می کنید حتما برای پاک کردن آن از استون چرب استفاده کنید تا ناخن شما کمتر آسیب ببیند .

از ناخن هایتان به خوبی مراقبت کنید
کوتاه کردن مناسب و بدون اشتباه ناخن ها، شما را در داشتن ناخن هائی سالم یاری خواهد کرد. سعی کنید ناخن های خود را همواره کوتاه نگاهدارید و آن ها را به شکل و فرم طبیعی آن کوتاه کرده از دادن زاویه های غیر عادی به ناخن خودداری کنید. 

جلا دهنده ناخن مصرف کنید 
جلا دهنده ها و براق کننده های ناخن ، مانند یک سپر تدافعی بر روی ناخن شما قرار گرفته و ضمن اینکه اجازه انتقال نور را می دهند ، ناخن های شما را مقاوم و ضخمیتر می کنند . اگرچه استفاده از این جلادهنده ها از سوی متخصصین توصیه شده است ولی باید به یاد داشته باشید که استفاده دائمی از آن ها نیز می تواند تبعات سوئی در بر داشته باشد. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز