title
کد خبر: 211277
00
 شرایط مسافرت مردم در تعطیلات نوروز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند کاهشی امیکرون در کشور گفت: بهتر است در نوروز سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم برای مقابله با ویروس کرونا مشاهده نشود.

به گزارش بهداشت نیوز، عباس شیراوژن سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  درباره شرایط مسافرت مردم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ گفت: سفر نوروزی با شرط واکسیناسیون برنامه‌ریزی شده و افرادی که قصد سفر دارند باید حتما ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده باشند.

وی تاکید کرد: البته ممکن است در میان افرادی که تاکنون نسبت به واکسیناسیون دز سوم واکسن کرونا اقدام نکرده باشند، افرادی باشند که سه ماه از زمان دز قبلی آنها گذشته باشد بنابراین توصیه می‌شود که برای تزریق دز سوم هم برنامه‌ریزی کنند.

شیراوژن ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که مردم حتما پروتکل‌های بهداشتی را در نوروز رعایت کنند و در صورتی که با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسینه نشدن افرادی که هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، آمار سویه امیکرون روند افزایشی پیدا کند، شرایط تغییر خواهد کرد و به طور یقین برنامه‌ریزی جدید صورت می‌گیرد و در این باره به مردم  اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که افراد این شرایط را داشته باشند و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه‌نامه مشکلی نداشته باشند، مانعی برای سفر وجود ندارد البته همه این موارد به این موضوع بستگی دارد که مردم همچنان بر رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تاکید داشته باشند و آمار کرونا هم روند نزولی داشته باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در عین حال درباره تردد مسافران نوروزی اظهارداشت: تردد با شرایط فعلی آزاد است و این در حالی است که روند نزولی سویه امیکرون را شاهد هستیم و اگر خدای نکرده شرایط بیماری سخت شود این موارد را ادامه نمی‌دهیم و برخی تصمیمات در این زمینه تغییر خواهد کرد.

منبع: ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز