title
کد خبر: 211177
00
چرا باید هر روز ماست بخوریم؟

ماست یک ماده غذایی است که در کنار وعده های اصلی مصرف شده و در عین حال می‌ تواند یک صبحانه یا ناهار خوشمزه و در عین حال سالم باشد. این غذا منبع خوبی از پروتئین، کلسیم، ویتامین ها و پروبیوتیک ها است.

به گزارش بهداشت نیوز، ماست ماده غذایی مورد علاقه متخصصان تغذیه و سلامت است زیرا به خوبی با سایر غذاهای سالم مانند میوه، بلغور جو دوسر یا گرانولا ترکیب می شود. بنابراین افزودن ماست به عنوان بخشی از رژیم غذایی می تواند بسیار مفید باشد.

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که خوردن ماست ممکن است سلامت استخوان های شما را بهبود بخشد. موضوع فوق از ان جهت مهم است که سلامت استخوان در سالمندان به دلیل خطر ابتلا به استئوپنی، مقدمه ای برای پوکی استخوان، یک نگرانی بزرگ محسوب می شود.

برای این مطالعه، گروهی متشکل از 1057 زن و 763 مرد از نظر تراکم مواد معدنی استخوان  بررسی شدند، در حالی که 2624 زن و 1290 مرد از نظر عملکرد فیزیکی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محققان دریافتند زنانی که ماست بیشتری مصرف می‌کردند، حدود 3.1% تا 3.9% سطح تراکم استخوان لگن و ران را نسبت به آنهایی که کمترین مقدار ماست مصرف می‌کردند، داشتند. از سوی دیگر، برخی از معیارهای عملکرد فیزیکی در مصرف کنندگان ماست 6.7 درصد بیشتر بود.

برای مردان، نتایج نشان می‌دهد افرادی که بیشترین مصرف ماست را داشتند در مقایسه با افرادی که از ماست در رژیم غذایی خود استفاده نمی کردند،  9.5 درصد کمتر دچار کاهش تراکم استخوان  می شوند. این مطالعه نشان داد که مصرف ماست خطر ابتلا به پوکی استخوان را در زنان تا ۳۱ درصد کاهش می‌دهد و این آمار در مردان ۵۲ درصد است.

نتایج یک مطالعه دیگر نیز نشان می دهد خوردن دائم ماست می تواند به مقابله با آرتریت، دیابت نوع ۲ و حتی استرس کمک کند. مصرف این لبنیات ارزشمند باعث تقویت باکتری‌های خوب روده شده و به نظر می‌رسد به جلوگیری از التهاب نیز کمک می ‌کند. از سوی دیگر مطالعات انجام شده نشان می دهد که باکتری های روده یا میکروبیوتا ممکن است بر فشار خون بالا تأثیر بگذارند. 

کارشناسان می گویند مصرف ماست برای حداقل دو بار در هفته، خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. به این ترتیب به نظر می رسد ماست جز مواد غذایی مهمی است که باید در همه سنین مورد استفاده قرار گرفته و سعی کرد در کنار وعده های اصلی یا به عنوان یک میان وعده به صورت ترکیب شده با میوه ها مصرف شود.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز