title
کد خبر: 211076
00
نوشیدنی ها و خوراکی هایی که در ایام نوروز باید مصرف کنید تا دچار مشکل نشوید

مسئول گروه تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه در دوران نوروز، که یک سری از شیرینی جات، تنقلات و مواد پرکالری بیشتر است و برنامه غذایی خانواده ها، بهم می خورد، توجه به تغذیه سالم بخصوص در کودکان و گروه سنی پایین، اهمیت بسیار بالایی دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه عزیزی سلیمان بیان کرد: با توجه به اینکه مواد غذایی در دوران عید نوروز پرکالری و چاق کننده هستند باید با توجه در میزان مصرف آنها، از زیاده روی اجتناب و برنامه غذایی خود را بر اساس اصول تغذیه ای صحیح و بر محور تعادل، تناسب و تنوع تنظیم کرد.

وی توصیه کرد: والدین مراقب بچه ها باشند تا در تعطیلات با مصرف بیش از حد تنقلات، شیرینی و شکلات از وعده های اصلی غذا محروم نشوند، لذا حتما باید وعده غذایی صبحانه مصرف و در طول روز ترکیبی از چند گروه غذایی را در سبد غذایی آنها قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مصرف آجیل زیاده روی نشود چرا که انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و میزان نمک بالای آن تهدیدی برای همگان و به ویژه افراد مبتلا به فشار خون می باشد و بهتر است که این گروه هدف از آجیل شیرین(بدون نمک و خام) استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز، در مصرف شیرینی و شکلات زیاده‌روی نشود و به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی و عوارض پس از آن، در دید و بازدیدها به جای شیرینی‌های کرم دار، شکلاتی، ژله‌ای و مربایی که حاوی مقدار زیادی کالری هستند، از انواع خشک و ساده شیرینی‌ها در اندازه کوچک و یا توت خشک و کشمش استفاده شود هر چند بهتر است به جای مصرف شیرینی و شکلات در دید و بازدیدهای نوروزی، بهتر است از میوه استفاده شود.

وی اظهار کرد: برای برطرف شدن نیاز مایعات بدن، آب بهترین نوشیدنی است و از طرفی با توجه به شوری آجیل مصرف کافی مایعات باعث کمک به دفع سدیم می شود.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این ایام که خانواده ها تمایل بیشتری به مصرف غذاهای رستورانی و بین راهی دارند بهتر است به این نکته توجه کنند که از مواد غذایی استفاده کنند که از نحوه پخت آن اطمینان داشته باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز