title
کد خبر: 210682
00
سه فایده قهوه تلخ برای سلامت قلب

قهوه به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در زندگی روزمره بسیاری از مردم جهان تبدیل شده است.

به گزارش بهداشت نیوز،بعضی افراد در ساعات صبح و بعضی افراد هم در ساعات عصر از قهوه به‌منظور ارتقای انرژی ذهن و بدن استفاده می‌کنند. مطالعات مختلفی هم اثبات کرده‌اند که قهوه دارای مزیت‌های گوناگونی برای سلامت انسان‌هاست. 

 اگر پس از نوشیدن قهوه احساس کنیم که ضربان قلب ما افزایش یافته است یا دچار تپش قلب شده‌ایم، آیا همچنان با مصرف قهوه به محافظت از سلامت خودمان ادامه می‌دهیم یا این موضوع سلامت بدن را به خطر می‌اندازد؟ 

در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید 

قهوه هم مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی فقط زمانی برای سلامتی قلب مفید است که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. درحالی که قهوه دارای فواید و مزیت‌های مختلفی برای سلامت است، اما می‌تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و بی‌خوابی یا کسانی که با مصرف قهوه دچار تحریک‌پذیری عصبی یا تپش قلب می‌شوند، مضر باشد. افراد حساس به قهوه باید مصرف این نوشیدنی را به یک فنجان در طول روز محدود کنند یا اگر بیش‌ازحد نسبت به قهوه حساس هستند، حتما از قهوه بدون کافئین استفاده کنند. افراد مبتلا به فشار خون بالا هم نمی‌توانند بدون مشورت پزشک از قهوه در رژیم غذایی خودشان استفاده کنند. 

قهوه تلخ بهترین نوع قهوه است 

اگر واقعا می‌خواهید از فواید قهوه بهره‌مند شوید، باید قهوه را به‌صورت تلخ و بدون شیرین‌کننده، شیر و دیگر طعم‌دهنده‌ها مصرف کنید. بیشتر کسانی که قهوه را به رژیم غذایی خودشان اضافه می‌کنند، معمولا این نوشیدنی را به‌صورت تلخ مصرف نمی‌کنند و از مقادیر بالای قندها و خامه‌ها برای طعم‌دار کردن قهوه کمک می‌گیرند، درحالی که با این کار عملا قهوه را به یک نوشیدنی مضر تبدیل می‌سازند. کسانی که اصرار دارند قهوه طعم شیرینی داشته باشد، می‌توانند مقداری دارچین یا شکلات تلخ به قهوه تلخ اضافه کنند. 

قهوه تلخ سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست 

درحالی که بعضی افراد صرفا به‌خاطر دریافت کافئین از قهوه استفاده می‌کنند، اما مزیت‌های این نوشیدنی محبوب فقط به کافئین آن محدود نمی‌شوند. درواقع، قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مهمی مانند اسیدهای هیدروسینامیک و پلی‌فنول‌هاست که با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند. اهمیت این آنتی‌اکسیدان‌ها زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم آنها ظرفیت خوبی برای مبارزه با آسیب‌های سلولی مرتبط با سرطان‌ها و بیماری‌های دیگر دارند. علاوه بر اینها، مصرف انواع مواد غذایی یا نوشیدنی‌های سرشار از آنتی‌‌اکسیدان مانند قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است. 

مصرف قهوه تلخ از بیماری‌های قلبی پیشگیری می کند 

قهوه تلخ به‌دلیل داشتن ترکیبات مهم مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های B، این توانایی ویژه را هم دارد که از ابتلا به بعضی از بیماری‌ها مانند تعدادی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های کبدی، بیماری آلزایمر و دیابت پیشگیری کنند. با مصرف قهوه به‌طور کلی خطر ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی و همچنین خطر بروز سکته مغزی را هم کاهش می‌دهید. 

قهوه استقامت بدنی را افزایش می‌دهد 

قهوه به‌عنوان یک نوشیدنی کافئین‌دار و سرشار از آنتی‌اکسیدان، کیفیت فعالیت‌های ورزشی را بیشتر می‌کند و می‌تواند سلامت قلب را ارتقا دهد. به‌گفته متخصصان، قهوه می‌تواند عضلات بدن را به چربی‌سوزی باکیفیت‌تر وادار کند و همچنین استقامت عضلانی را هم بیشتر کند. ورزش‌هایی که بیشتر تحت تاثیر مصرف قهوه قرار می‌گیرند، عبارتند از تمرینات هوازی مانند دویدن در مسافت‌های طولانی و دوچرخه‌سواری اما ورزش‌های قدرتی و با شدت بالا هم پس از مصرف قهوه به سطح بهتری از کیفیت می‌رسند. 

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز