title
کد خبر: 210597
00
اختلاف نظرها بر سر تزریق واکسن کرونا به کودکان سالم در کشور تولید کننده فایزر

مقامات بهداشتی در ایالت فلوریدای آمریکا توصیه کردند تزریق واکسن کرونای فایزر به کودکانی که از وضعیت جسمی سالم برخوردارند، ضرورتی ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، مقام ارشد بهداشت ایالت فلوریدا روز گذشته (دوشنبه) گفت: این ایالت با نقض دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان سالم را توصیه نمی‌کند.

یکی از جراحان عمومی این ایالت طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این توصیه، به مطالعاتی اشاره کرد که نشان می‌دهد مرگ و میر ناشی از کووید در میان کودکان سالم کم است و عوارض جانبی تزریق واکسن فایزر مانند میوکاردیت در پسران بالاست.

وی افزود: دپارتمان سلامت فلوریدا اولین ایالتی خواهد بود که به طور رسمی استفاده از واکسن‌های کووید-۱۹ را برای کودکان سالم توصیه نمی‌کند.

این درحالیست که هفته گذشته، نتایج یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که واکسن کرونای فایزر/ بیو ان تک در پیشگیری از ابتلا به بیماری در کودکان پنج تا ۱۱ ساله نسبت به کودکان بزرگ‌تر، کمتر موثر است اما همچنان بستری شدن در بیمارستان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده تاکید کرده است که والدین، کودکان بالای پنج سال را با وجود کاهش شدید موارد ابتلا و بستری در برابر کروناویروس واکسینه کنند.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز