title
کد خبر: 210586
00
واکسن دوگانه ای که همزمان با کرونا و آنفولانزا مقابله می کند

گروهی از دانشمندان چینی مدعی شدند واکسنی را ساخته‌اند که می‌تواند محافظت دوگانه در برابر ویروس کرونا و آنفلوانزا ایجاد کند و با موفقیت روی موش ها آزمایش شده است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، گروهی از دانشمندان چینی مدعی شدند واکسنی را ساخته‌اند که می‌تواند محافظت دوگانه در برابر ویروس کرونا و آنفلوانزا ایجاد کند و با موفقیت روی موش ها آزمایش شده است.

محققان دانشگاه فودان مستقر در شانگهای واکسن جدید را در مطالعه‌ای که اخیراً در مجله ویروس‌شناسی منتشر شد، ارائه کردند و گفتند که با ادغام دامنه اتصال گیرنده SARS-CoV-2 به ساقه حفظ شده هماگلوتینین H7N9، یک ایمونوژن طراحی کردند.

بر اساس تحقیقات منتشر شده، زمانی که واکسن ساخته شده با نام AdC68-CoV/Flu روی موش ها آزمایش شد، به طور موثر هم آنتی بادی‌های هدف گیر SARS-CoV-2 و هم آنتی بادی‌های ضد آنفلوانزا را القا کرد و از SARS-CoV-2 (شامل انواع در حال ظهور آن) و عفونت H7N9 محافظت کرد.

H7N9 یک سویه آنفلوانزای پرندگان است و به احتمال زیاد در بهار همه گیر می‌شود.

به گفته این مطالعه، نتایج نشان می‌دهد واکسن جدید به عنوان یک رویکرد امیدوارکننده برای مهار  دو بیماری کرونا و آنفلوانزا است.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز