title
کد خبر: 209599
00
آیا کرونا باعث اختلالات روانی می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا خطر بروز اختلال‌های روانی را در میان بیماران افزایش می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری ویروس کرونا بر سلامت روان افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف اطلاعات پزشکی مربوط به ۱۵۳ هزار و ۸۴۸ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه حداقل دو سال پیش از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، درگیر هیچ اختلال روانی نشده بودند.

میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه ۶۱ سال بود و ۹۰ درصد آن‌ها نیز مرد بودند. پژوهشگران این افراد را به دو گروه تقسیم کردند؛ گروه کنترل مورد بررسی در این مطالعه به بیماری کرونا مبتلا نشده بودند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، ۳۹ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به اختلالات افسردگی قرار گرفته بودند.

احتمال ابتلاء به اختلالات استرس و اختلالات خواب در گروه مبتلا به کرونا به ترتیب ۳۸ و ۴۱ درصد بیشتر از دیگران بود. به گفته محققان، افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تقریباً ۸۰ درصد بیشتر در معرض مشکلات عصبی قرار داشتند و ۳۴ درصد بیشتر احتمال دارد که درگیر اختلالات مصرف مواد مخدر شوند. بیش از ۱۸ درصد بیماران کرونایی تشخیص یا نسخه‌ای برای مشکلات عصبی-روانی دریافت کردند.

نتایج این مطالعه در مجله The BMJ منتشر شده است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز