title
کد خبر: 209384
00
بهترین تغذیه در کودکان مبتلا به کرونا چیست؟

نحوه تغذیه کودکان مبتلا به کرونا در شرایطی که میزان ابتلای آنان در پیک ششم افزایش یافته، پرسشی است که کارشناس مسوول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آن پاسخ داده است.

به گزارش بهداشت نیوز، "سوری راغبی" با بیان اینکه در کودکان مبتلا به کرونا توصیه به مصرف کافی مایعات به‌ویژه آب می‌شود افزود: اگر کودکی نتواند آب دریافت کند یا تمایلی به مصرف آن نداشته باشد، ترجیحا آب میوه مثل مخلوطی از آب سیب، هویج و پرتقال یا مصرف دوغ برای تامین میزان مایعات کافی بدن کودک توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد وعده‌های غذایی کودک باید بیشتر و از حجم هر وعده کم شود گفت: برای کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود ۸ تا ۱۰ وعده غذایی در روز استفاده شود و بهتر است غذا به‌صورت نرم و پوره باشد.

کارشناس مسوول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: غذا خوردن کودک به علت بی‌اشتهایی ناشی از ابتلا به کووید۱۹ ممکن است سخت باشد و توصیه می‌شود پوره سیب زمینی که مخلوطی از سیب زمینی، هویج، تخم مرغ آب پز، شیر و کره است همچنین پوره کدو حلوایی، هویج و پوره گوشت مرغ استفاده شود و اگر کودک سوپ دوست دارد از شیر در تهیه آن استفاده کنید.

وی با توصیه به استفاده از مغزها مثل پسته، بادام و گردو افزود: همچنین می‌توان از منابع کمک‌کننده افزایش اشتها مثل شربت‌های زینک پلاس، روی، ویتامین د، آهن، سلنیوم و مس نیز استفاده کرد.

راغبی مصرف انواع لبنیات کم‌چرب و پروبیوتیک را نیز مفید دانست و گفت: ترکیبی از آش حبوبات و میکس گوشت‌ها که هم منابع پروتئین گیاهی و حیوانی را دارد و مصرف روزانه حداقل یک تا ۲ میوه به‌صورت آب میوه یا خود میوه نیز در کودک مبتلا به کرونا توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: بهتر است غلات، ترکیبات نشاسته‌ای یا قند ساده کمتر مصرف شود چون این موارد می‌تواند باعث افزایش التهاب بدن شود و دادن مکمل‌ها طبق نظر پزشک و افزایش وعده غذایی مقوی و مغذی می‌تواند در بهبود کودک مبتلا به کرونا اثربخش باشد.

همزمان با افزایش موارد سرپایی و بستری بیماران کرونایی از هفته اول بهمن ماه و ورود کشور به پیک ششم کرونا، میزان ابتلای کودکان به بیماری کووید۱۹ نسبت به موج‌های قبلی این بیماری افزایش محسوس داشته است.

 
 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز