title
کد خبر: 209195
00
زودتر شام بخورید تا به  این 3 بیماری مبتلا نشوید

یافته های محققان نشان می دهد خوردن شام قبل از ساعت ۶ بعد از ظهر می تواند سلامت قلب را بهبود بخشیده و احتمال افزایش وزن و ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، خوردن شام سبک و زودهنگام می تواند بیش از آن چجه تصور می کنید برای سلامتی شما مفید باشد. یافته های پژوهشگران نشان می دهد خطر بروز بیماری های قلبی به ازای هر یک درصد افزایش کالری مصرف شده در عصر بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر افزایش می یابد.

بنابراین، نوع و میزان غذایی که یک فرد می خورد تنها عامل بروز مشکلات جسمانی نیست، بلکه دیر غذا خوردن و خوردن وعده های غذایی بزرگ در عصر نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

طی این مطالعه که روی ۱۱۲ زن با میانگین سنی ۳۳ سال انجام شد، پژوهشگران به بررسی این موضوع پرداختند که آیا خوردن زودتر یا دیرتر شام می تواند بر سلامت قلب تأثیر بگذارد یا خیر.

محققان طی این مطالعه دریافتند شرکت ‌کنندگانی که بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر وعده‌های غذایی خود را می‌ خورند، بیشتر در معرض فشار خون بالا، قند خون بالا و افزایش شاخص توده بدنی هستند که نشانگرهای خطر بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می شوند.

در گزارش منتشر شده در رابطه با یافته های این تیم تحقیقاتی عنوان شده است: زنانی که بخش زیادی از کالری روزانه خود را بعد از ساعت ۶  بعد از ظهر می خوردند، کنترل قند خون ضعیف تر، فشار خون بالاتر و شاخص توده بدنی بالاتری داشتند. بر این اساس مشخص شد مصرف حتی یک درصد کالری اضافی بعد از ساعت ۶ بعدازظهر، سلامت قلب شرکت کنندگان را بدتر کرده و منجر به افزایش سطح نشانگرهای خطر بیماری قلبی عروقی می شود.

دکتر نور مکارم، سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق، گفت: تاکنون، رویکردهای سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی بر آنچه که می‌خوریم و چقدر می‌خوریم متمرکز شده بود. این نتایج اولیه نشان می ‌دهد که خوردن غذا به زمان و نسبت کالری در وعده‌های غذایی نیز مرتبط بوده  و ممکن است یک رفتار ساده و قابل تغییر بتواند  به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

گفتنی است سبک زندگی مدرن افراد را وادار می کند که زود بیدار شوند و دیر غذا بخورند، که این امر چرخه طبیعی بدن یا ساعت بدن را مختل می کند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات گذشته نشان داده است که خوردن دیروقت در شب می تواند باعث افزایش وزن و افزایش سطح انسولین شود. بر این اساس اعلام شد خوردن صبحانه ۹۰ دقیقه بعد از بیدار شدن و خوردن شام ۹۰ دقیقه زودتر باعث کم شدن چربی بدن و کاهش وزن می شود.

پروفسور کریستین نیوبی در توضیح این موضوع گفت: فکر می‌کنم یافته های این مطالعه، بینش واقعاً جالبی را در مورد جنبه ‌ای از تغذیه و ارتباط آن با عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ارائه می ‌کند که واقعاً قبلاً به آن فکر نکرده‌ایم.
در خاتمه گفتنی است هیچ وقت برای توجه به  سلامت قلب دیر نیست و چه شما ۲۰ ساله باشید یا ۳۰ یا ۴۰ ساله یا در دهه ۶۰ و ۷۰ زندگی خود به سر ببرید باید سلامت قلب را جدی بگیرید.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز