title
کد خبر: 208945
00
آبی نقشه کرونایی صفر شد

با گسترش اُمیکرون در سراسر کشور، تعداد شهرهای قرمز از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهر رسید و در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، با انتشار جدید ترین نقشه کرونایی ایران، ۲۴۷ شهر قرمز، ۱۱۲ شهر نارنجی و ۸۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در شرایط آبی نیست.

تشدید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق نوبت سوم واکسن کرونا کماکان توصیه می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر و در روز ۱۶ بهمن ماه اعلام کرد که ۱۲۰ شهرستان در ایران در وضعیت قرمز قرار گرفته و ۱۵۳ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند. وضعیتی که به اعتقاد متخصصان حوزه سلامت، ناشی از ورود سویه اومیکرون به کشور، تضعیف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه اجتناب از دریافت واکسن توسط برخی اقشار جامعه است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۵ درصد از هموطنان برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند.

این گروه که به عنوان قربانی، هدف اصلی این بیماری قرار گرفته و با گردش ویروس در سطح دنیا مانع از پایان حیات کرونا در این کره خاکی می‌شوند، به باور صاحبنظران دانشگاهی در حقیقت از پذیرش یک وظیفه انسانی سرباز می‌زنند.

شرح و توضیح مخاطرات مخالفت با واکسن، استفاده از مولفه‌های تشویقی، به‌کارگیری عناصر تنبیهی، گفت وگو با مخالفان واکسن، برگزاری میزگرد و رویارویی استدلال موافقان و مخالفان این مساله، استفاده از نظرات و توصیه‌های متخصصان حوزه سلامت در رسانه‌های جمعی و دعوت گروه‌های مورد قبول مردم (اعم از شاعران، نویسندگان، ورزشکاران، ائمه جمعه و بازیگران) به تزریق واکسن اما به باور صاحبنظران علوم اجتماعی و روانشناختی می‌تواند این جمعیت مخالف را اقناع کند.  

اما شماری از پزشکان و تحلیلگران اجتماعی، استفاده از مولفه اجبار را راه‌حل موثر در تکمیل واکسیناسیون جامعه هدف عنوان می‌کنند. به گفته این گروه، مطابق با قانون اساسی کشور، رفتار آسیب‌زا در صورت تضییع حقوق دیگر شهروندان باید مهار شود و ممانعت از دریافت واکسن کرونا نیز سلامت تک تک اعضای جامعه را به مخاطره خواهد انداخت.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز