title
کد خبر: 208473
00
بیماری هایی که با خوردن زیاد گوشت قرمز سراغتان می آید

دانشمندان آمریکایی دلیل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی به دلیل مصرف گوشت قرمز را کشف کردند.

به گزارش بهداشت نیوز، محققان در مطالعات خود مشاهده کردند افرادی که رژیم غنی از گوشت قرمز دارند باعث افزایش نوع خاصی از باکتری‌ها در روده خود می‌شوند که ماده مغذی به نام "کارنیتین" را به یک ماده شیمیایی خطرناک به نام تی ام‌ای او (TMAO) تبدیل می‌کند. این ماده شیمیایی باعث تشدید خطر بروز پلاک در خون و گرفتگی عروق می‌شود.

بنابر گزارش وب ام دی، دانشمندان آمریکایی دانشگاه کلیولند می‌گویند: ما در روده افرادی که گوشت قرمز فراوان مصرف می‌کردند شاهد افزایش تولید ماده شیمیایی خطرناکی بودیم که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را تشدید می‌کند.

در مقابل رژیم غذایی ناسالم غنی از گوشت قرمز، رژیم غذایی مدیترانه‌ای قرار دارد که خطر بروز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی در افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این رژیم غذایی سرشار از گوشت سفید حاوی ماهی و نیز میوه، سبزیجات، روغن زیتون و آجیل می‌شود.

پیش‌تر نیز تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان داده بود مصرف روزانه سوسیس به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان کلون و روده را در افراد افزایش می‌دهد. دانشمندان توصیه دارند افراد حجم مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند و تا جایی که می‌توانند از مصرف فرآورده‌های گوشتی (شامل سوسیس، کالباس، ژانبون، همبرگر، بیکن و ...) اجتناب کنند.

در مقابل، مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و نیز مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی – عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. ۳ ویتامین E، A، و C نیز علاوه بر آنکه در گروه ویتامین‌ها دسته بندی می‌شوند، آنتی اکسیدان هم هستند که مصرف مواد غذایی حاوی آن‌ها برای سلامت بدن بسیار ضروری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز
آخرین اخبار