title
کد خبر: 208354
00
بعد از صرف غذا پیاده‌روی بکنیم یا خیر؟

پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات جسمانی است و گنجاندن آن در برنامه روزانه تاثیر فراوانی در حفظ سلامت و تناسب اندام دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، اگرچه ورزش سنگین پس از صرف غذا توصیه نمی‌شود اما پیاده‌روی مشکلی ایجاد نمی‌کند و در کنترل قند خون، حفظ سلامت قلب و خواب مطلوب موثر است.

در ادامه این مطلب به 4 مورد از فواید این فعالیت بدنی خواهیم پرداخت که عبارتند از: 

1. بهبود عملکرد سیستم گوارش

پیاده‌روی موجب تحریک عملکرد معده و روده‌‌ها می‌شود که در نتیجه هضم سریع‌تر غذاها را در پی‌دارد. البته نباید پیاده‌روی با سرعت زیاد باشد زیرا بر دستگاه گوارش فشار وارد می‌شود. همچنین بعضی افراد اگر بلافاصله پس از صرف غذا پیاده‌روی کنند دچار بیماری‌های گوارشی می‌شوند که بهتر است پس از 10 دقیقه با ریتم ملایم پیاده‌روی کنند. 

2. تنظیم فشار خون

پیاده‌روی پس از غذاخوردن برای افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، مفید است و به‌طور کلی در تنظیم فشار خون تاثیر دارد. مطالعه‌‌ای در این زمینه نشان می‌دهد 10 دقیقه پیاده‌روی، آن هم 3 بار در روز مثلا پس از هر وعده غذا چنین نتایج مثبتی دارد.

3. کنترل قند خون

پیاده‌روی پس از صرف غذا می‌تواند از افزایش قند خون جلوگیری کند. این نکته به‌خصوص برای مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود و بهتر است این افراد حتما چنین فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود داشته ‌باشند.

4. حفظ سلامت قلب

پیاده‌روی یکی از تمرینات جسمانی مفید برای سلامت قلب است و علاوه بر کاهش فشار خون به کنترل کلسترول بد خون و مقابله با خطر بروز حمله قلبی کمک می‌کند. محققان توصیه می‌کنند افرادی که سبک زندگی بی‌تحرکی دارند حتما تمرینات کوتاه مانند 10 دقیقه پیاده‌روی پس از غذاخوردن را جدی بگیرند. 

منبع: 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز