title
کد خبر: 208115
00
راجع به حقایق انواع پوست بیشتر بدانید

پوست انواع مختلفی دارد که باید با توجه به نوع پوست خود بهترین روش مراقبت را انتخاب کنید.

به گزارش بهداشت نیوز، افرادی که پوست چرب دارند بیش از دیگران آکنه پوستی، منافذ قابل مشاهده و جوش‌های سر سیاه روی بینی را تجربه می‌کنند. همچنین، قرمز شدن پوست پس از انجام تمرینات ورزشی نشان می‌دهد که افراد پوست حساسی دارند. هورمون‌ها، شیوه زندگی، ژنتیک، بارداری و محیط همگی در تعیین نوع پوست ما نقش دارند. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

مراقبت کردن از پوست چرب
پوست چرب مستعد آکنه و جوش است. جوش‌های سر سیاه و جوش‌های چربی روی پوست قابل مشاهده  است. اگر منافذ پوست به درستی تمیز و لایه‌برداری نشود، چربی اضافی می‌تواند باعث ایجاد جوش شود. بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک گزینه‌های مناسب برای پاک سازی پوست هستند. البته پوست چرب، مزیتی هم محسوب می‌شود چرا که احتمال ایجاد خطوط عمیق و چین و چروک را در فرد کاهش می‌دهد.

چگونگی مراقبت کردن از پوست خشک
اگر پوست شما دارای بافت خشن، زمخت، با رنگ مات و جنس سفت است احتمالا از خشکی پوست رنج می‌برید. خطوط ریز و چین و چروک، قرمزی و منافذ کوچک نشان‌دهنده آن است که پوست خشک دارید. افراد دارای پوست خشک در فصل زمستان باید از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند. استفاده از کرم ویتامین ث می‌تواند به مرطوب شدن پوست و جلوگیری از خشکی بیش از اندازه آن کمک کند. همچنین، بهتر است افراد دارای پوست خشک، پاک‌کننده معمولی را با یک پاک کننده آب رسان جایگزین سازند.

چگونگی مراقبت کردن از پوست متعادل
پوست متعادل از حساسیت کمی رنج می‌برد. با وجود این، اضطراب، شیوه زندگی و تغییر هورمونی می‌تواند حتی متعادل‌ترین نوع پوست را هم دچار اختلال کند. در نتیجه، مراقبت از پوست در طول سال و محافظت از آن در برابر عوامل محیط اهمیت دارد .محصولات طبیعی و معمولی مانند کرم ویتامین ث و مرطوب کننده برای این پوست مناسب است.

چگونگی مراقبت کردن از پوست حساس
افراد دارای این نوع پوست به محصولات مراقبت از پوست در برابر قرمز شدن، سوزش یا آکنه واکنش نشان می‌دهند. قرمز شدن پوست پس از ورزش یا گرما یکی دیگر از نشانه‌های افراد دارای پوست حساس است. افراد دارای پوست حساس بهتر است به دنبال محصولات حاوی ۱۰۰ درصد مواد طبیعی باشند. تحمل مواد مصنوعی مانند سولفات‌ها و پارابن‌ها و مواد حاوی الکل برای افراد دارای پوست حساس دشوار است. این افراد باید از شستن پوست خود با آب داغ خودداری کنند، چرا که می‌تواند مانع تولید چربی طبیعی پوست شود و سبب سریع‌تر خشک شدن پوست و باعث ایجاد حساسیت،  خارش و پوسته‌پوسته‌شدن پوست می‌شود. برای افراد دارای پوست حساس استفاده از پاک کننده و مرطوب کننده‌های ملایم بهتر است. همچنین، مصرف کرم ویتامین ث در بهبود پوست مفید است.

چگونگی مراقبت کردن از پوست ترکیبی
از علایم آن لکه‌های خشک یا قرمز شدن احتمالی روی گونه‌ها و داشتن منافذی بزرگ‌تر روی بینی، چانه و پیشانی است. یکی از راه‌های درمان پوست ترکیبی آن است که متوجه شوید کدام ناحیه ببیشتر شما را آزار می‌دهد. اگر فردی هستید که به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارید گونه‌ها و پیشانی شما عمدتا مناطقی خواهند بود که تحت تاثیر خشکی قرار می‌گیرند. اگر نگرانی‌تان از خشکی پوست است از پاک کننده‌ای بر پایه ژل استفاده کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز