title
کد خبر: 208013
00
سن طلایی مراجعه به دندانپزشکی اطفال چه زمانی است؟

بیماران خردسال با توجه به سن کم و شرایط خاص در مقایسه با افراد بزرگسال نیازمند خدمات متفاوت تری برای دندانپزشکی هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، در سال های اخیر با افزایش حجم اختلالات دندان در کودکان از جمله پوسیدگی روبرو هستیم که بسیاری از این مشکلات به علت مراجعه دیرهنگام به دندانپزشک است و این موضوع سبب ایجاد درگیری های بیشتر دندانی در کودکان می شود.

بررسی کامل سلامت دهان و دندان ها در رده سنی کودک و نوجوان و همچنین نوزادان یا به عبارتی عملیات چکاپ دهان بدین منظور انجام می پذیرد تا در صورت مشاهده ریسک پوسیدگی به علت مصرف شیر مادر، مراقبت های لازم و پیشگیرانه انجام گیرد.

اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلالات دهان و دندان در کودکان:

·                انجام عملیات فلورایدتراپی و جرم گیری دندان ها برای پیشگیری از آسیب های بعدی ضروری است.

·                آموزش و رفع اشتباهات بهداشت دهان و دندان و مشاوره ‌های تغذیه ای 

·                انجام ارتودنسی دندان برای جلوگیری از نامنظم شدن و اطمینان از صافی دندان ها در بزرگسالی

·                عملیات عصب کشی، پر کردن و ترمیم دندان ها

·                رفع اختلالات مربوط به عفونت های لثه و بیماری های مرتبط

·                رفع حفره و فاصله های بین دندان ها

         
طبق توصیه پزشکان، مطلوب ترین زمان مراجعه، هنگام رویش نخستین دندان کودک است؛ گاهی والدین به علت بی اطلاعی از عواقب سهل انگاری، زمان مراجعه را به سال های بعدی موکول می کنند و این امر روند درمان را سخت تر از پیش می کند.

هنگامی که بررسی و مراجعه در زمان درست انجام گیرد، دندانپزشک در صورت مشاهده اختلال یا ناهنجاری می تواند آسیب های بعدی را تا میزان چشمگیری کاهش دهد و دیگر لزومی بر انجام درمان های سنگین در بزرگسالی نخواهد بود؛ همچنین بهتر است کودک از همان سنین پایین با دندانپزشکی اطفال و محیط های درمانی آشنا شود تا از واکنش های نامناسب در آینده پیشگیری شود.

همیشه به یاد داشته باشیم که سلامت دهان و دندان کودکان در بزرگسالی، وابسته به خردسالی آنها است، به عبارتی کیفیت سلامت دندان های آنها در این دوران مشخص می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز