title
کد خبر: 207681
00
دیابت در کمین این مردان است

درباره تاثیرات نگرانی بر سلامت عمومی جسم پژوهش های زیادی انجام شده است. اما نتایج یک تحقیق جدید در این خصوص نشان می دهد که اضطراب و نگرانی، می تواند مردان را در سنین پایین دچار بیماری های متابولیکی نظیر دیابت نوع دو نماید.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس تحقیقات جدیدی که اخیرا منتشر شده اند، مردان میان سالی که اضطراب و نگرانی زیادی را تجریه می کنند، با افزایش سن در معرض خطرات بیولوژیکی بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2، که به طور کلی بیماری های متابولیک قلبی نیز نامیده می‌شوند، خواهند بود.

به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون آمریکا که رهبری این پژوهش را به عهده داشته اند، یافته‌ها نشان می‌دهند که سطوح بالاتر اضطراب یا نگرانی در میان مردان، با فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط است که ممکن است منجر به بیماری‌های قلبی و شرایط متابولیک شود و این ارتباط‌ها ممکن است خیلی زودتر از آنچه معمولاً تصور می‌شود، در زندگی ما خود را نشان دهند.

آن ها برای تشخیص رابطه بین اضطراب و عوامل خطر بیماری قلبی متابولیک در طول زمان، داده های 1561 مرد را که البته عمدتا سفیدپوست بودند و در سال 1975، میانگین سنی آن ها 53 سال بوده مورد ارزیابی و پیگیری قرار داده اند. به گزارش سیناپرس، آنها در سال مورد اشاره، ارزیابی های اولیه مربوط به روان رنجوری و نگرانی را تکمیل کرده بودند و هیچ یک در آن زمان بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند. 

روان رنجورخویی، یک ویژگی شخصیتی است که با تمایل فرد به تفسیر موقعیت‌ها به‌عنوان تهدیدکننده، استرس‌زا و یا طاقت‌فرسا مشخص می‌شود.به گزارش سیناپرس، افراد با سطوح بالای روان رنجورخویی، مستعد تجربه احساسات منفی مانند ترس، اضطراب، غم و عصبانیت به شکلی شدیدتر و به صورت مکرر هستند. 

در پژوهش فوق، مردان شرکت کننده پس از ارزیابی های اولیه، هر 3 تا 5 سال یک بار تحت معاینه فیزیکی و آزمایش خون قرار گرفتند و این کار تا سال 2015 پیگیری شد، جایی که برخی از این افراد فوت کردند یا از ادامه مطالعه انصراف دادند.

هفت عامل خطر قلبی متابولیک که در این افراد اندازه‌گیری شد شامل این موارد بودند: فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول، تری گلیسیرید، شاخص توده بدنی، سطح قند خون ناشتا و نرخ رسوب گلبول قرمز که نشانگر التهاب است.

به گفته مجریان این تحقیق، ما دریافتیم که با افزایش سن از 30 سالگی تا 80 سالگی، خطر بیماری قلبی به طور کلی و بدون توجه به سطح اضطراب افزایش می‌یابد. اما مردانی که سطوح بالاتری از اضطراب و نگرانی را به طور مداوم در طول زمان نشان داده بودند، احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های متابولیک قلبی نسبت به افرادی داشتند که با سطوح پایین‌تری از این مشکل روبرو بودند.

بر اساس این یافته ها که در مجله بین المللی Journal of the American Heart Association منتشر شده اند، افراد مضطرب و مستعد نگرانی زیاد، باید توجه بیشتری به سلامت قلب و عروق خود داشته باشند. برای مثال، آن ها بایستی با انجام معاینات روتین سلامتی و انجام پیشگیری های لازم، خود را از چنین خطری دور نگه دارند.

محققان مجری این پژوهش ارزشمند در برنامه های تحقیقاتی آینده قصد دارند تاثیر چنین موضوعی را در زنان، گروه‌های نژادی و قومی مختلف و همچنین با در نظر گرفتن اجتماعی-اقتصادی افراد مورد بررسی جامع تری قرار دهند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز