title
کد خبر: 207546
00
بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن نه تنها با تغییر عادات غذایی، بلکه با افزایش تمرینات ورزشی اتفاق می‌افتد. ورزش منظم، در دستیابی به هدف کاهش وزن بسیار مفید خواهد بود.

به گزارش بهداشت نیوز، برای کاهش وزن، باید حداقل ۳۰۰ دقیقه در هفته، فعالیت با شدت متوسط داشته باشید.

در اینجا چند تمرین ساده است که در این مسیر می‌تواند به شما کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که ابتدا با پزشکتان در مورد اینکه کدام ورزش برایتان بهتر است، مشورت کنید.

پیاده‌روی

اگر می‌خواهید نیم‌ساعت پیاده‌روی سریع را به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید، می‌توانید حدوداً ۱۵۵کالری بیشتر از میزان معمول روزانه‌تان را بسوزانید. هر چه سریعتر و مسیر طولانی‌تری راه بروید، کالری بیشتری می‌سوزانید. اگر به تازگی ورزش منظم را شروع کرده‌اید، پیاده‌روی گزینه بسیار عالی است. از راه‌های کوتاه‌تر شروع کنید و به مسیرهای طولانی‌تر و تندتری بروید.

طناب‌بازی

اگر به دنبال ابزار ورزشی ارزان‌قیمت هستید که بتوانید در مسافرت‌ها از آن استفاده کنید، طناب بازی انتخاب مناسبی است. طناب زدن روشی فوق‌العاده برای سوزاندن سریع کالری است. در واقع با طناب‌زدن، نسبت به زمانی که روی تردمیل راه می‌روید، کالری بیشتری می‌سوزانید. همچنین می‌‌توانید روی چند گروه از عضلات کار کنید، از قسمت میان بدن گرفته تا بالاتنه و پایین‌تنه. طناب‌زدن همچنین می‌تواند هماهنگی بدن را تقویت کند.

تمرینات تناوبی با شدت بالا

تمرین تناوبی با شدت بالا یا تمرینات اینتروال برای چربی‌سوزی، نوعی تمرین است که از فعالیت ورزشی شدید تا فعالیت با شدت کمتر تغییر می‌کند. شما نباید هر روز آن را انجام دهید اما برای کاهش وزن بسیار موثر است زیرا این نوع تمرینات موجب می‌شود تا بدن به جای دریافت انرژی از کربوهیدرات، از چربی‌ها استفاده کند. همچنین در این تمرینات،  نسبت به تمرینات هوازی ثابت، کالری بیشتری خواهید سوزاند. ورزش شدید بدن را تا ۲۴ ساعت پس از انجام تمرین، به حالت فعال و چربی‌سوزی نگه می‌دارد.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری، روش عالی دیگر برای کاهش وزن است و یک ورزش با شدت کم و ملایم است. با دوچرخه‌سواری می‌توانید حدود ۷۵۰-۴۰۰ کالری در ساعت بسوزانید،  به وزن و سرعتی که دوچرخه را می‌رانید و به نوع دوچرخه‌سواری، بستگی دارد.

 شناکردن

اگر زانوها یا کمرتان درد می‌کند، داشتن انگیزه برای انجام ورزش سخت است. اگر اضافه وزن دارید، شنا ورزش ایده‌آلی است. این نوع ورزش بر روی مفاصل فشاری ایجاد نمی‌کند و بالاتنه و پایین‌تنه به کار گرفته می‌شود و یک تمرین هوازی عالی خواهد بود. از مزایای فشار آب نیز بهره‌مند می‌شوید. اگر چند بار در هفته به مدت نیم ساعت شنا کنید، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع۲ و برخی سرطان‌ها کاهش می‌یابد. همچنین کلسترول‌بد و فشارخون را کاهش می‌دهد.

آموزش قدرت‌بدنی

این نوع تمرین از مقاومت برای ساخت نیرو و عضله استفاده می‌کند، و نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه عضله‌سازی می‌کند و وزن را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا بدن چربی بیشتری را بسوزاند. سعی کنید ۵-۳ بار در هفته و هر بار حدوداً یک ساعت تمرینات قدرتی را انجام دهید. فراموش نکنید که بین هر ۲ روز که آن را انجام می‌دهید، یک روز استراحت کنید.

ورزش پیلاتس

تحقیقات نشان می‌دهد که پیلاتس و تمرین‌هایی که معمولاً روی تشک یا با ابزارهای مختلف انجام می‌شوند، روی نیروی عضلات مرکزی بدن تاثیر دارد و می‌تواند بدن را قوی‌تر کند و به حفظ وزن متعادل کمک کند. شدت تمرینات پیلاتس به نیاز هر فرد بستگی دارد. می‌توانید برخی از آن‌ها را به صورت آنلاین یا در باشگاه انجام دهید.

آهسته دویدن

آهسته دویدن، ورزشی هوازی است که در آن از اکسیژن استفاده می‌شود و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. دویدن صحیح همچنین می‌تواند متابولیسم بدن را تا ۲۴ ساعت افزایش دهد. بنابراین، حتی پس از انجام روزانه آن نیز در حالت چربی‌سوزی خواهید بود. اگر آهسته دویدن به طور منظم انجام شود، می‌تواند در طولانی مدت به افزایش متابولیسم بدن کمک کند.

 یوگا

این نوع تمرین، ترکیبی از فعالیت بدنی و مدیتیشن است. روشی محبوب برای تمرین ذهن‌آگاهی پس از یک روز کاری طولانی نیز هست اما مزایای آن به همین جا ختم نمی‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که با گذشت زمان، افرادی که اضافه‌وزن دارند و حداقل یک بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه یوگا انجام می‌دهند، وزنشان کاهش می‌یابد و شاخص توده بدنی کمتری دارند. افرادی که یوگا انجام می‌دهند، افراد آگاهی هستند، به این معنی که احتمالاً می‌دانند که واقعاً چه زمانی گرسنه و چه زمانی سیر هستند.

 بالارفتن از پله‌ها

یکی دیگر از ورزش‌های کم‌هزینه و پرکاربرد برای کاهش وزن، بالا رفتن از پله‌هاست. اگرچه می‌توانید از ماشین هم استفاده کنید اما تنها چیزی که واقعاً برای این تمرین نیاز است، پله‌ است. بالا رفتن از دوتا پله در روز می‌تواند منجر به کاهش ۳ کیلوگرم از وزن در سال شود. همچنین می‌تواند به میزان کلسترول خوب خون اضافه کند و موجب سلامت مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها شود.

قدم زدن

اگر به دنبال روش‌های ماجراجویانه‌تر برای کاهش وزن هستید، قدم زدن فعالیتی مناسب است. معمولاً شامل رفتن به طبیعت و فاصله گرفتن از موانع اطرافمان مانند ریشه درختان و صخره‌هاست. همچنین می‌تواند منجر به کاهش وزن شود، خصوصاً اگر به طور منظم انجام شود.

منبع: سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز