title
کد خبر: 206950
00
کرونا تا یک ماه آینده در آمریکا بیش از چند هزار قربانی خواهد گرفت

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا ازاحتمال مرگ قریب به ۶۲ هزار نفر تا ماه آینده میلادی در این کشور خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز ،مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) پیش‌بینی کرد احتمال دارد تا ماه آینده در این کشور قریب به ۶۲ هزار نفر به خاطر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند.

به گزارش یونایتد پرس اینترنشنال، «مرکز کنترل و  پیشگیری بیماری‌ آمریکا» داده‌هایی که از ۲۳ گروه مدل سازی خود جمع‌آوری کرده را منتشر کرد. بر اساس این داده‌ها پیش‌بینی می‌شود از ۱۰ ژانویه تا ۵ فوریه بین ۳۶ تا ۶۲ هزار نفر قربانی ویروس کووید-۱۹ شوند.

آژانس فدرال آمریکا نیز اعلام کرد آمار مرگ‌ومیر هفتگی کووید طی ماه آینده افزایش خواهد یافت.

تنها در هفته اخیر، قربانیان کرونا در آمریکا تا ۱۴ هزار نفر خواهد رسید. طبق آمار CDC، آمار مرگ‌ومیر روزانه از اواخر نوامبر، زمانی که که سویه جدید کرونا موسوم به اُمیکرون وارد آمریکا شد، رو به فزونی است.

این کشور همچنین روز دوشنبه رکورد شکستن ۱.۴ میلیون مورد جدید در یک روز را گزارش کرد که رکورد جهانی تعداد ابتلا به کرونا در یک روز را شکست.

گفتنی است از ابتدای همه‌گیری تا کنون ۶۴ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و بیش از ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز