title
کد خبر: 206623
00
چرا مردم ژاپن انقدر سالم هستند؟

برنج سبوس دار در رژیم غذایی ژاپنی، یک اصل مهم است در حالی که نان جایگاه خاصی ندارد. برنج را کم نمک و بدون روغن می‌پزند.

به گزارش بهداشت نیوز، انتظار می‌رود دختران و پسران ژاپنی، بدون ابتلا به هیچ نوع بیماری یا معلولیت، تا ۷۳ سال عمر کنند. بر اساس مطالعات اخیر مجله لانست، نرخ امید به زندگی در این کشور به طور کلی ۸۲ سال، تخمین زده شده است.

در مقایسه با دیگر کشور‌های توسعه یافته، مردم ژاپنی، به طور متوسط کالری کمتری در طول روز دریافت می‌کنند و الگو‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی آن‌ها بر این اصل استوار است: مصرف ماهی و سبزیجات بیشتر، مصرف گوشت و لبنیات کمتر، دریافت دسر‌های کمتر در اندازه‌های معقول تر. در اینجا ۶ اصل بزرگی که ژاپنی‌ها به کودکانشان یاد می‌دهند تا طول عمر بیشتر و سالم تری را تجربه کنند، بیشتر معرفی شده است:

تغذیه بر پایه ماهی، سویا، سبزیجات و میوه‌ها

تقریبا ۱۰ درصد از سرانه مصرف ماهی‌ها و آبزیان جهان متعلق به ژاپنی هاست. در حالیکه ژاپنی‌ها تنها ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. ژاپنی‌ها ماهی را کباب شده یا با روغن کانولا در زمان بسیار کوتاه و به مقدار اندک طبخ می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ژاپنی ها، ۵ بار بیشتر از آمریکایی‌ها سبزیجات چلیپایی (کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و جوانه سبزیجات) مصرف می‌کنند.
منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز