title
کد خبر: 206479
00
رنگبندی کرونایی این استان یکدست آبی شد

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که امروز شنبه اعلام شد نقشه کرونای استان گیلان سراسر آبی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، براساس ارزیابی جدید نرم افزار ماسک اکنون همه ١٧ شهرستان استان گیلان در رنگ بندی کرونایی آبی هستند.و شهرستان رودبار که پیش از این در نقشه کرونایی در وضعیت زرد قرار داشت در نقشه امروز آبی شد.

طبق این ارزیابی شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، سیاهکل، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، ماسال، رضوانشهر، تالش، رودسر و آستارا نیز که پیش از این در وضعیت آبی قرار داشتند در همان وضعیت باقی ماندند به این ترتیب تمام شهرستان های استان گیلان آبی شد.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان در زمان حاضر ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید- ١٩ در بیمارستان های استان بستری بوده، ۳۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و ۳۱ بیمار بدحال بخش مراقبت ویژه نگهداری می‌شوند.

ویروس کرونا که از اوایل تیرماه در موج پنجم نسبت به خیزهای دیگر مبتلایان بیشتری را راهی بیمارستان کرد بعد از ۲ ماه جدال از اوایل شهریور ماه تاکنون در گیلان روند کاهشی را طی می‌کند.

کارشناسان بهداشتی گیلان با اشاره به سویه جدید اومیکرون بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تجمعات و شست و شوی دست ها تاکید دارند و کاهش روند نزولی بیماری را در گرو رعایت توصیه های بهداشتی در کنار واکسیناسبون می دانند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز