title
کد خبر: 206104
00
روند کاهش وزن باید این گونه باشد

بدن انسان مانند بادکنک نیست که هر زمان بخواهیم آن را باد کنیم و سپس باد آن را کم کنیم یا به‌اصطلاح لاغر کنیم. برای اینکه بتوان وزن اضافی را کاهش داد، باید برنامه و صبر و حوصله داشته باشید. بدن برای کاهش وزن و لاغر شدن یک‌روند و برنامه‌ریزی دارد، خارج شدن از این روند می‌تواند به‌سلامت شما ضربه وارد کند.

به گزارش بهداشت نیوز، همه دوست دارند به وزن ایده‌آل خود برسند. افرادی که دارای اضافه وزن هستند، دربه‌در به دنبال یک رژیم و برنامه برای کاهش وزن می‌گردند. ازآنجاکه انسان‌ها ذاتاً عجول هستند، افراد چاق دوست دارند به‌سرعت وزن کم کنند. اما آیا از روند کاهش وزن طبیعی و واقعی خبر دارید؟ بگذارید ابتدا مسئله را برای شما شفاف کنیم. بدن انسان مانند بادکنک نیست که هر زمان بخواهیم آن را باد کنیم و سپس باد آن را کم کنیم یا به‌اصطلاح لاغر کنیم. برای اینکه بتوان وزن اضافی را کاهش داد، باید برنامه و صبر و حوصله داشته باشید. بدن برای کاهش وزن و لاغر شدن یک‌روند و برنامه‌ریزی دارد، خارج شدن از این روند می‌تواند به‌سلامت شما ضربه وارد کند. در این مطلب می‌خواهیم کلیه ابعاد این مسئله را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اهمیت پیروی از روند کاهش وزن طبیعی

بدن یک توده و یک دستگاه پیچیده و تشکیل شده از انواع سیستم‌ها و مکانیسم‌های مختلف است. دلیل اصلی ما برای خوردوخوراک، تأمین سوخت و مواد مورد نیاز بدن از قبیل ویتامین‌ها و پروتئین‌هاست. برای کاهش وزن و لاغر شدن اولین کاری که می‌کنیم، عادت‌های غذایی خود را دست‌کاری می‌کنیم. در بسیاری از مواقع خوردن را محدود می‌کنیم یا از یک خانواده غذایی خاص مانند گیاهان استفاده می‌کنیم. ازآنجایی‌که خوردوخوراک، منبع اصلی ما برای سوخت و تأمین انرژی است، باید در تنظیم آن دقت خاصی داشته باشیم. باید بدانیم روند کاهش وزن به‌صورت نرمال چگونه است.
منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز