title
کد خبر: 205967
00
واکسیناسیون برای آموزگاران اجباری شد

از سال ۲۰۲۲ میلادی همه معلمان در مجارستان باید برای شرکت در کلاس‌ها، واکسن کووید ۱۹ زده باشند و طبق آمار نیز تاکنون ۹۰ درصد معلمان واکسن تزریق کرده‌اند.

به گزارش بهداشت نیوز، دولت مجارستان برای حضور آموزگاران در مدارس شرط واکسیناسیون علیه کرونا را از سال ۲۰۲۲ میلادی قرار داده است.

این گروه از کارکنان دولت باید از سال جدید واکسینه باشند وگرنه به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند.

دولت مجارستان به مدارس و دانشگاه‌ها در اکتبر ۲۰۲۱ هشدار داد که از ژانویه سال آینده شرط ورود به محل کارشان تزریق واکسن است و کارکنان مدارس و دانشگاه‌ها در غیر این صورت، مجبورند تا یکسال به مرخصی بدون حقوق بروند.

"زولتان ماراسو" از مسئولان وزارت آموزش و پرورش مجارستان درباره این تصمیم گفته است: شیوع و ابتلای به کرونا را می‌توان در تعداد قابل توجهی از افراد واکسینه‌نشده، مشاهده کرد و به همین دلیل دولت به عنوان یک کارفرما، واکسیناسیون را در مدارس دولتی اجباری کرد.

به گزارش دویچه وله، هرچند با توجه به مشکل کمبود معلم در مجارستان این نگرانی تشدید شده که با اجبار در واکسیناسیون از تعداد کنونی آنها هم کاسته شود. دستمزد بسیار پایین معلمان یکی از دلایلی کمبود نیرو در مدارس مجارستان است و معلمان جوان خیلی سریع این حرفه را رها می‌کنند چون نمی‌توانند زندگی را با چنین دستمزدهایی بگذرانند. در عین حال به نظر می رسد که این قانون شامل حال مدارس خصوصی نمی شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز