title
کد خبر: 205752
00
واکسن برکت را برای دوز سوم چه واکسن‌هایی می توان تزریق کرد؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: باید مطالعاتی انجام شود تا بتوان عنوان کرد واکسن برکت می تواند به عنوان دوز سوم همه ی واکسن های تزریق شده در ایران استفاده شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و سرپرست گروه تحقیقاتی واکسن برکت، گفت: مطالعه بالینی واکسن کووایران برکت برای افراد 12 تا 18 ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد دوز دوم واکسن خود را نیز دریافت کردند، افزود:  هیچ عارضه‌ای تا این لحظه هیچ‌کدام از داوطلبان نداشته‌اند.

محرز ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های آینده مطالعه واکسن برکت برای مادران باردار در دستور کار است که به تدریج این گروه را نیز مطالعه خواهیم کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره ابتلا به دلتا و اومیکرون به طور همزمان تصریح کرد: این موضوع همیشه مطرح است و امکان ابتلا به‌طور همزمان وجود دارد اما با توجه به وجود دلتا در سایر کشورها تا این لحظه این مورد پیش نیامده و نمی‌دانیم که چه خواهد شد.
منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز