title
کد خبر: 205723
00
تزریق دز سوم واکسن چند درصد با امیکرون مقابله می کند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا ایمنی نسبی در برابر سویه امیکرون به وجود می‌آورد که ضرورت دارد هموطنان در تزریق آن تلاش کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، شهرام حبیب‌زاده ۷ دی در جلسه بررسی آخرین وضعیت مقابله با بیماری کرونا در اردبیل اظهار کرد: همچنان برای شهروندان فرصت تزریق دز سوم واکسن کرونا علیه سویه‌های جدید وجود دارد که امیدواریم هر چه سریعتر همشهریان و هم استانی‌ها با مراجعه به مراکز تجمیعی و تزریق واکسن به این کار همت کنند.


وی تصریح کرد: در استان اردبیل 90 درصد جمعیت واجد شرایط دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و 80 درصد نیز دز دوم تزریق کردند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تزریق دز سوم را تنها 23 درصد اعلام کرد و گفت: همچنان تلاش بر این است تا دز سوم به سرعت در بین جمعیت هدف تزریق شود که هم اکنون این کار در مراکز بهداشتی و جامع سلامت در حال انجام است.


حبیب‌زاده افزود: با بستری شدن روزانه 20 تا 25 نفر ما همچنان درگیر بیماری کرونا هستیم و 35 بیمار بدحال نیز در مراکز بیمارستانی با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.


وی با بیان اینکه سویه جدید سریع گسترش یافته و امکان بروز بحران موج ششم را افزایش داده است، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خطر ناشی از شیوع امیکرون را کاهش داده و به ارتقا سلامت تک تک افراد جامعه کمک کنیم.


حبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند شرایط بیماری کرونا در استان در یک روند کاهشی حرکت می‌کند اما نگرانی ما از سویه جدید و احتمال ابتلای کودکان و نوجوانان به این ویروس خطرناک است که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها را چندین برابر افزایش داده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از هموطنان خواست تا در روزهای سرد سال با توجه به کاهش شرایط تهویه هوا به دلیل سرمای حاکم در شهرها، از اجتماعات پرهیز کرده و نسبت به زدن ماسک و شستشوی مرتب دست اقدام لازم را انجام دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز